مانع سخت سکه نشکست + جدول و نمودار

  • کد خبر : 307948
  • 15 آذر 1399 - 20:12
مانع سخت سکه نشکست + جدول و نمودار

مانع سخت سکه نشکست + جدول و نمودار

نوسان دلار زیر خط روانی ۲۶ هزار تومان

به گزارش نیوز برخی بازیگران سکه در همان ابتدای روز خود را خریدار نشان می دادند و در حتی در محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی پیشنهاد خرید دادند. با این حال، هیچ کس تمایلی به خرید در آستانه مقاومت و مانع سنگین سکه نداشت و همین موضوع موجب شد که خیلی زود این فلز گران بها از کانال ۱۲ میلیون تومانی خارج شود. با این حال، در اواخر روز سکه با برخورد به محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی،‌ افزایشی شد و توانست روی مرز ۱۲ میلیون تومان قرار بگیرد. با وجود اینکه، در اولین روز هفته فلز گران بهای داخلی حدود ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد، حفظ مرز ۱۲ میلیونی، تا حدی افزایشی های بازار را به آینده این فلز گران بها امیدوار نگه داشت. 

در واقع درست است که در ابتدای روز عقب گرد، از یک مقاومت مهم تا حدی نگرش های کاهشی را برجسته کرده بود، ولی برگشت انتهای وقت موجب شد که فروشندگان هم محتاط تر در بازار رفتار کنند. برخی تحلیل گران فنی عنوان می کردند، در صورتی که سکه محدوده حمایتی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست ندهد، به طور تدریجی رو به سوی قیمت های بالاتر خواهد گذاشت و حتی عبور دوباره به بالای ۱۳ میلیون تومان مقدور خواهد بود. با این حال، سکه برای این اهداف نیاز دارد که دلار در سطوح بالاتری قرار بگیرد. تا زمانی که دلار زیر مرز ۲۶ هزار تومانی قرار دارد، جذابیت خرید سکه زیاد نیست. روز شنبه هم معامله گران دلار عموما فروشنده بودند و حتی توانستند قیمت را تا ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان نیز پایین ببرند. با این حال، امروز حواله درهم توانست مرز ۷ هزار تومانی حفظ کند و همین عامل موجب شده بود که خریداران دلار بار دیگر در اواخر روز با احتیاط وارد بازار شوند. دلار در نهایت امروز تنها ۳ دهم درصد نسبت به پنج شنبه تغییر کاهشی را تجربه کرد.

حاشیه هراتی در بازار تهران

به گفته برخی فعالان، یک ساعت امروز اینترنت در هرات افغانستان قطع بود و امکان مخابره قیمت ها از این محل جغرافیایی وجود نداشت. گروهی از معامله گران عنوان می کردند علیرغم قطعی اینترنت، قیمت هایی از بازار هرات در برخی کانال ها منتشر شد. این دسته از معامله گران اعتقاد داشتند این قیمت ها واقعی نبودند و توسط افرادی منتشر می شدند که قصد داشتند به بازار داخلی گرای کاهشی بدهند. از نظر آنها، این کانال ها به دنبال آن بودند با استفاده از این اهرم اقدام به خرید در نرخ های پایین‌تر کنند. در واقع از نگاه این دسته افت قیمت دلار بیشتر ناشی از شایعه سازی نرخی در برخی کانال های قیمت گذاری بود. با این حال، بسیاری از معامله گران هم باور داشتند، کاهش قیمت دلار ناشی از بالا رفتن فروش معامله گران فنی در آستانه مرز مقاومتی ۲۶ هزار تومانی بود.


این مطلب برایم مفید است




۳


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307948

ثبت نظر

-