مرسدس G کلاس افسانه‌ای از مرز تولید ۴۰۰ هزار دستگاه عبور کرد

  • کد خبر : 307797
  • 15 آذر 1399 - 18:07
مرسدس G کلاس افسانه‌ای از مرز تولید ۴۰۰ هزار دستگاه عبور کرد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، مرسدس در حال گرامیداشت رویداد مهمی برای G کلاس است. کارخانه مگنا اشتایر اتریش اخیراً چهارصد هزارمین دستگاه از این خودرو را در کارخانه گراز تولید کرده است. سیصد هزارمین دستگاه نیز در جولای ۲۰۱۷ از خط تولید خارج شده بود. شاید فکر کنید تقاضا برای تولید این خودرو باید بسیار بیشتر از این‌ها باشد اما باید به قیمت بالای G کلاس و ظاهر رتروی آن اشاره کرد که باب میل همه نیست. البته خود مگنا اشتایر می‌گوید ظرفیت تولید این کارخانه جوابگوی نیازهای بالای بازار برای G کلاس نیست.

این شاسی‌بلند افسانه‌ای آینده‌ای روشن دارد زیرا علاوه بر اینکه مرسدس اعلام کرده در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسخه تمام الکتریکی‌اش است، تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند نسخه جدید ۴×۴۲  آن نیز با اکسل‌های پورتال و ارتفاع بیشتر از سطح زمین تولید خواهد شد. اگرچه AMG G65 به خاطر خداحافظی با پیشرانه ۱۲ سیلندر بازنخواهد گشت اما برادر کوچک‌تر یعنی G63 با پیشرانه ۸ سیلندر کاملاً آماده نشان می‌دهد. همچنین برابوس هم همچون همیشه آماده‌ی ارتقای G کلاس است.

نسل فعلی این خودرو از تابستان سال ۲۰۱۸ تاکنون در حال تولید بوده و چهارصد هزارمین دستگاه آن به مشتری‌ای در آلمان تحویل داده خواهد شد. البته این مشتری عادی‌ای نیست زیرا طرفدار پر و پا قرص G کلاس بوده و حدود ۲۰ مدل از محصولات مرسدس را خریداری کرده است. او حتی گفته من بدون G کلاس نمی‌توانم زنده بمانم.

مرسدس برنامه سفارشی G Manufaktur را راه‌اندازی کرده که آپشن های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این برنامه قبلاً محبوبیت زیادی کسب کرده زیرا حدود ۶۰ درصد خریداران G کلاس پول بیشتری را برای اضافه کردن آپشن ها به خودروی خود خرج می‌کنند.

مرسدس سایت تست جدیدی با نام مرکز تجربه G کلاس را در نزدیکی گراز اتریش راه‌اندازی کرده و خریداران احتمالی می‌توانند تمامی توانایی‌های این خودرو را آزمایش کرده و سپس اقدام به خرید کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307797

ثبت نظر

-