برداشت تربچه در فضا!

  • کد خبر : 307586
  • 15 آذر 1399 - 15:07
برداشت تربچه در فضا!

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، «کیت روبینز» فضانورد ناسا موفق شد برای اولین بار در ایستگاه فضایی بین الملی تربچه برداشت کند. فضانوردان در گذشته سبزیجات دیگر از جمله کاهو، کلم و خردل را پرورش داده‌اند. برخی از گیاهان پرورشی در نهایت توسط فضانوردان مصرف می‌شوند و برخی دیگر نیز برای تحلیل به زمین فرستاده می‌شوند. ناسا می‌گوید ۲۷ روز طول کشیده تا تربچه‌ها برسند و تایم لپس زیر را برای نمایش رویش آنها منتشر کرده است:

تربچه‌هایی که روبینز پروش داده برای تحلیل و مطالعه به زمین فرستاده خواهند شد. یکی از مدیران برنامه پرورش گیاهان در فضا می‌گوید: «رشد گیاهان در فضا به ما کمک می‌کند تا بفهمیم کدام گیاهان در شرایط با گرانش بسیار کم یا همان ریزگرانش بهتر رشد کرده و بالاترین ارزش غذایی را در سفرهای فضایی طولانی مدت برای فضانوردان دارند.»

«ترب‌های فضایی» که تعدادشان به ۲۰ عدد می‌رسد در فویل آلومینیومی پیچیده شده و درون فریزر قرار گرفته‌اند و قرار است سال ۲۰۲۱ به زمین ارسال شوند تا تیم‌های تحقیقاتی ناسا آنها را با نمونه‌های زمینی مقایسه کنند. فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در گام بعدی پرورش گیاهان دیگر را شروع خواهند کرد.

تعداد بازدید : ۵

ناسا می‌خواهد با رشد گیاهان و سبزیجات در فضا مسیر را برای فراهم کردن غذای تازه برای فضانوردان مأموریت‌های طولانی مثل مأموریت به مریخ و ماه هموار کند. غذاهای فضانوردان اغلب خشک و یخ زده هستند و مصرف طولانی مدت آنها در سفرهای طولانی ناخوشایند خواهد بود، بنابراین محققان با راهکارهای مختلف مثل گوشت مصنوعی یا پرورش سبزیجات به دنبال ارائه غذاهای بهتر هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=307586

برچسب ها

ثبت نظر

-