روژین رحیمی: بازیگری وسیله‌ای برای رساندن من به پول و شهرت نیست

  • کد خبر : 306935
  • 15 آذر 1399 - 6:38
روژین رحیمی: بازیگری وسیله‌ای برای رساندن من به پول و شهرت نیست
روژین رحیمی

تهران (پانا)- بازیگر سریال «خانه امن» می‌گوید بازیگری وسیله‌ای برای رساندن او به پول و شهرت نیست بلکه به کمک این حرفه می‌تواند تجربه‌های جدیدی کسب کند و ابعادی از شخصیت خود را کشف کند که پیش از این ممکن نبود.

«خانه امن» سریالی ۵۰ قسمتی است که این شب‌ها از آنتن سیما مهمان خانه‌های ما می‌شود. احمد معظمی کارگردان این سریال است و حسین تراب‌نژاد نیز نویسندگی آن را به‌عهده داشته است. «خانه امن» سریالی است که در ادامه دوگانه سارق روح و ترور خاموش ساخته شده و کامل‌کننده آنها است، این سه سریال ارتباط داستانی بین‌شان وجود ندارد اما فضای موجود در آن‌ها تا حدودی شبیه به هم است.

خانه امن جزو آثار پرلوکیشن تلویزیون محسوب می‌شود که در چند شهر تصویربرداری آن انجام گرفته است و بیش از ۵۰ بازیگر جلوی دوربین این سریال رفته‌اند. بسیاری از این بازیگران جوان به تازگی به‌صورت حرفه‌ای وارد شغل بازیگری شده‌اند و این سریال موقعیت خوبی برای آنها به حساب می‌آید.

روژین رحیمی بازیگر جوان نقش «فرشته» سریال «خانه امن» در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره نحوه آشنایی خود با احمد معظمی کارگردان این سریال گفت: «ابتدا توسط دستیار آقای معظمی به این پروژه معرفی شدم، او سوابق و رزومه بنده را از طریق استادانم در دانشگاه بررسی کرده بود و من را برای بازی در این سریال دعوت کرد.»

او ادامه داد: «روزی که به دفتر آقای معظمی رفتم نحوه برخورد او با من بسیار جالب بود، پیش از این به هر کارگردانی که می‌گفتم رشته تحصیلی‌ام بازیگری است عکس العمل خوبی نداشت گویا نسبت به این موضوع دید خوبی وجود ندارد اما او تشویقم کرد سپس تستی از من گرفت که درنهایت برای نقش فرشته انتخاب شدم.»

رحیمی با اشاره به اینکه بازیگری را به دلایل شخصی انتخاب کرده است گفت: «از بچگی علاقه شدیدی به بازیگری داشتم و مطمئن بودم که قرار است شغلم بازیگری باشد و از همان دوران هنرستان هم وارد فضای آکادمیک بازیگری شدم. بازیگری همیشه برایم مهم بوده زیرا به من فرصت می‌دهد تا بتوانم جای اشخاص، موجودات و حتی گاهی اشیاء قرار بگیرم و وجودشان را بهتر درک کنم. بازیگری یک نوع وسیله شناخت برای من به حساب می‌آید. بازیگری به من کمک می‌کند تا خودم را بهتر بشناسم و ابعاد مختلف شخصیتی‌ام که آنها را نمی‌بینم بهتر ببینم و کنترلشان کنم. بازیگری برای من وسیله‌ای برای رسیدن به چیزهای دیگر نیست، فکر نمی‌کنم این شغل بتواند من را به شهرت یا پول برساند. تنها زمانی بهای این شغل را می‌گیرم که نتیجه کارم را می‌بینم.»

بازیگر نقش «فرشته» می‌گوید دوست ندارد توضیحی درباره نقش خود بدهد زیرا هر چیزی که بگوید می‌تواند تازگی و عکس‌العمل در لحظه مخاطب را از بین ببرد برای همین ترجیح می‌دهد آنچه مخاطب باید بفهمد با بازی او متوجه شود.

این بازیگر با اشاره به تفاوت انتخاب نقش در تئاتر و تلویزیون گفت: «متن سریال «خانه امن» را نخوانده قبول کردم. همان روزی که به دفتر آقای معظمی رفتم او من را برای نقش فرشته انتخاب کرد و همان روز هم قرارداد بستم. بابت این ماجرا استرس داشتم زیرا پیش از این تئاتر کار کرده بودم و نحوه انتخاب نقش در تئاتر فرق دارد، باید نقش‌ها را بخوانیم و از هر جهت بررسی کنیم و بعد تصمیم بگیریم.»

او ادامه داد: «البته اقای معظمی ماجرای کلی نقشم را تعریف کرد و تمام شرایط و ابعاد آن را گفت. همین که ماجرای نقشم را متوجه شدم به این نتیجه رسیدم که این نقش فرصتی برای من است تا به درک بالا و چیزی که حتی یک هزارم آن را در زندگی شخصی خودم تجربه نکرده‌ام برسم. به همین دلیل برایم بسیار جذاب بود و همان روز آن را قبول کردم.»

رحیمی با اشاره به فعالیت‌های خود در ایام کرونا تصریح کرد: «در حال حاضر مشغول تمرین برای تئاتر هستم اما با شرایط فعلی تئاتر که راکد شده ممکن است نمایشنامه تبدیل به فیلمنامه شود و آن را به صورت یک فیلم تولید کنیم.»

این بازیگر جوان می‌گوید ویروس کرونا شرایط را بسیار سخت‌تر از قبل کرده، بسیاری از مردم پیش از این نیز اوضاع اقتصادی خوبی نداشتند و شیوع ویروس کرونا اوضاع را برایشان دشوارتر شده است.

او ادامه داد: «پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی متوقف شده‌اند و فضای تئاتر عملا راکد شده است. تئاتر قبل از این هم شرایط مساعدی نداشت زیرا هیچ‌گونه حمایتی از آن نمی‌شد. نهایتا آن قدر بی پول شده بود که دست سرمایه‌داران افتاده و از رسالت و فضای خود خارج شده بود با این حال باز هم آدم‌هایی بودند که خوب کار می‌کردند اما رفته رفته شرایط برایشان سخت شد. اکنون هم که ویروس کرونا باعث تعطیلی کامل تئاتر شده است.»

بازیگر سریال «خانه امن» معتقد است حتی اگر واکسن کرونا بیاید باز هم زمان بسیار طولانی باید بگذرد تا تئاتر دوباره سر پا شود که این مسئله هم به حمایت بستگی دارد.

رحیمی خاطرنشان کرد: «تعطیلی تئاتر برای کسانی که در این حرفه کار می‌کردند بسیار دردناک است زیرا آن‌ها تخصص و زندگی‌شان را برای این حرفه گذاشته بودند و حتی هیچوقت هم وارد فضای تصویر نشدند.»

این بازیگر با اشاره به تنها نکته مثبت ویروس کرونا گفت: «کرونا نکته مثبتی هم دارد که باعث می‌شود مردم بعد از این جریانات بهداشت را بیشتر جدی بگیرند. پس از پایان این جریانات رفتارهای درست برای ما تبدیل به عادت خواهد شد ازجمله همین که مردم هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهانشان را نمی‌گرفتند اما اکنون این اتفاق رخ نمی‌دهد زیرا با نگاه‌ یا برخورد‌های بدی مواجه خواهند شد.»

بازیگر نقش «فرشته» در پایان سخنانش عنوان کرد: «تا جایی که من اطلاع دارم موضوع اصلی این سریال درباره حملاتی است که داعش سال ۹۵ به ایران داشته من پیش از این چیزهایی شنیده بودم اما با این جزئیات نمی‌دانستم باقی سریال هم که داستان روایت می‌کند و در خدمت درام است.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=306935

ثبت نظر

-