قیمت کلیدی طلا در هفته آینده

  • کد خبر : 306837
  • 15 آذر 1399 - 2:00
قیمت کلیدی طلا در هفته آینده

به گزارش نیوز،قیمت طلا در تلاش است آنچه را که درگذشته تجربه کرده بود دوباره بتواند پس بگیرد آنچه در بازار طلا دنبال می‌شود تبدیل قیمت ۱۸۵۰ دلار به‌عنوان کف قوی بازار است.

به گزارش نیوز، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند درصورتی‌که طلا در بالای قیمت ۱۸۵۰ دلار بتواند بماند و این سطح شکسته شود فلز گران‌بها شانس صعود به ۱۹۲۵ دلار را دارد ، اما آنچه در ابتدا باید اتفاق بیفتد این است که بتواند این سطح به دست آورد.

آخر هفته در بازار طلا

طلا در ماه دسامبر شروع بسیار موفقی داشت زیرا پس از نوسان و فروش زیر سطح ۱۸۰۰ دلار توانست وضعیت خود را بهبود بخشد و مجدداً وارد کانال ۱۸۰۰ شود. در پایان کار بازار قیمت طلا به ۱۸۳۷٫۵۰ دلار رسید که گرچه نسبت به‌روز ۵ شنبه ۴ دلار کمتر بود اما طول در هفته به‌طور تقریبی ۳۷ دلار رشد داشت. قیمت طلا در معاملات آتی نیز در این هفته تقویت شد.

 ضعیف‌تر شدن شاخص دلار شدند و افزایش امیدها برای بسته محرک مالی به دلیل افزایش تعداد مبتلایان روزانه کووید۱۹ دلایلی بودند که به عملکرد بهتر طلا در این هفته کمک کردند.

پیتر هوگ، مدیر تجارت جهانی فلزهای کیتکو گفت: هفته آینده ، نکته اصلی برای تماشای طلا این است که آیا می‌تواند سطح ۱۸۵۰ دلار در هر اونس را بشکند یا خیر؟

او معتقد است « سطح ۱۷۷۵ دلار در جریان فروش هفته گذشته شکسته شد و بازار پس‌ازآن یک‌روند باثباتی را تجربه کرد به گفته او در قاب یک تصویر کلان بازار طلا بازاری سودده خواهد بود. از دیدگاه تخصصی، ۱۸۵۰ دلار پیش‌ازاین سطح مقاومتی قوی است. طلا در هفته گذشته دو بار آزمایش خود را پس داده است و به‌طورمعمول ، پیش‌بینی می‌شود تا سه بار آزمایش خود را پس ندهد نمی‌تواند وارد سطح جدیدی شود.

gold shanbeh

پیش‌بینی قیمت طلا از منظر تکنیکال

تحلیل گران فنی برای هفته پیش رو به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که فروشنده باشند.

چارت‌های آن‌ها نیز نشان می‌دهد طلا در مسیر نزول به سه سطح حمایتی۱۸۰۹ دلار روبرو است در مسیر صعود نیز اگر سطح ۱۸۵۰ دلار شکسته شود طلا استعداد رسیدن تا کانال ۱۹۰۰ دلار را هم دارد.

 

واکنش بازارهای جهانی در آخرین روز هفته

 

به گزارش اینوستینگ، داو جونز روز جمعه صعود کرد و رکورد روزانه جدیدی را تجربه کرد، زیرا معامله گران شرط می‌بندند که یک تزلزل در بازار کار، قانون‌گذاران آمریکا را مجبور کند که زودتر از موعد مقرر یک بسته حمایتی را ارائه دهند.

میانگین صنعتی داو جونز ۰٫۶۱درصد یا ۱۸۸ واحد افزایش یافت و به رکورد ۳۰۱۸۱٫۷ در روز رسید. S&P 500  نیز ۰٫۷۱ درصد افزایش داشت ، درحالی‌که شاخص نزدک ۰٫۵۸ درصد اضافه کرد ، که هر دو شاخص نیز به بالاترین رکوردهای روزانه رسیدند.

جهش قیمت نفت

 

از طرفی دیگر، شاخص انرژی پس از توافق اوپک و روسیه که به اوپک پلاس معروف هستند بیش از ۴ درصد جهش کرد و قیمت نفت را بیش از ۱ درصد افزایش داد، زیرا سرمایه‌گذاران در مورد کاهش بیشتر تولید پیش رو شرط‌بندی کردند.در روز گذشته، استخدام‌ها در بخش‌های غیر کشاورزی در ماه نوامبر فقط ۲۴۵،۰۰۰ مورد افزایش یافت تصور می‌شد که در این دوره از تعداد بیکاران  ۴۴۰،۰۰۰  نفر کم می‌شود اما آمار نشان داد فقط ۲۴۵ هزار نفر توانسته‌اند شغل پیدا کنند. بااین‌وجود نرخ بیکاری در آمریکا کاهش یافت و از ۶٫۹ درصد  ماه اکتبر به ۶٫۷ درصد کاهش پیدا کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=306837

ثبت نظر

-