حسینی تاکید کرد: فراهم کردن زمینه توانمند سازی برای معلولین با قانون حمایت از حقوقشان

  • کد خبر : 305908
  • 14 آذر 1399 - 10:44
حسینی تاکید کرد: فراهم کردن زمینه توانمند سازی برای معلولین با قانون حمایت از حقوقشان
جواد حسینی

تهران (پانا) – با حضور ویدئو کنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، استاندار و مسئولین محلی استان آذربایجان شرقی و در روز جهانی معلولین کلنگ بزرگترین مجتمع جسمی حرکتی در شهر تبریز به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی اظهار کرد: امروز یکصد و پنجمین مدرسه استثنایی کشور و بیست و هفتمین مدرسه جسمی حرکتی کشور در تبریز کلنگ زنی می شود و وجه تقارن زیبایی است که این مجتمع بزرگ در روز جهانی معلولین کلنگ زنی می گردد.

معاون وزیر با بیان اینکه شهر تبریز به شهر اولین ها شهرت دارد، گفت: با ساخت بزرگترین مجتمع جسمی حرکتی دانش آموزان با نیاز های ویژه، این شهر یک اقدام اولین دیگر را رقم زد و از این بابت از استاندار محترم، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی و خیرین عزیز مجدداً تقدیر ویژه دارم.‌

معاون وزیر با اشاره به روز جهانی معلولین اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۲ سوم دسامبر را روز جهانی معلولین نامید و هدف از این نامگذاری شناخت معلولین، افزایش آگاهی عمومی جامعه نسبت به آنها، جلب توجه جامعه و کوشش برای رفع مشکلات آنان است.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این نامگذاری پیوستن معلولین به جریان جامعه در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

حسینی با بیان اینکه از ۷ میلیارد جمعیت جهان بیش از یک میلیارد دارای نوعی از معلولیت هستند اظهار کرد: ۸۰ درصد این افراد در کشورهای در حال توسعه هستند و حدود ۱۰۰ میلیون از این تعداد کودک هستند که ۴ برابر بیشتر از سایر کودکان در معرض آسیب و خشونت هستند.

وی افزود: قانون حمایت از حقوق معلولان در اسفند ماه ۱۳۹۶ به تصویب رسید و از سوی رئیس جمهور به دستگاه ها ابلاغ شد تا زمینه توانمند سازی هرچه بیشتر و مناسب سازی بهتر جامعه برای معلولین را فراهم سازد.

حسینی با اشاره به اصول هفتگانه حاکم بر آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: توسعه انسان مبنا، پذیرش تفاوت های فردی، تطابق سازی، نظام تلفیقی فراگیر، توانمند سازی، توسعه فرصت آفرینی و تعادل بخشی و ایجاد عدالت هفت اصل حاکم بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

‏وی افزود: بر اساس رویکرد عدالت آموزشی همه انسان ها با تفاوت های فردی نیاز به آموزش دارند و دانش آموزان با نیاز های ویژه نیز بخشی از جامعه هستند که باید برای آموزش آنها تمامی شرایط مهیا شود.

حسینی تصریح کرد: روز جهانی معلولین به ما یادآوری می کند که دانش آموزان با نیازهای ویژه را بر اساس این ۷ اصل مورد توجه و نگاه خود قرار دهیم تا از طریق مدارس و تعلیم و تربیت زمینه توسعه و شکوفایی آن ها در جامعه فراهم شود.

شایان ذکر است بزرگترین مجتمع جسمی- حرکتی کشور به مساحت نزدیک به ۶ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت خیر ارزشمند جناب آقای کاوه خداپرست و به یاد پدر مرحوم شان حاج جعفر خداپرست در شهر تبریز احداث خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=305908

ثبت نظر

-