استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی ممنوع است

  • کد خبر : 305421
  • 13 آذر 1399 - 22:56
استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد:

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ – ۱۶:۵۰

استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی ممنوع است.

کرج ( پانا )- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت استفاده از آزمون ها و معرفی کتاب های کمک درسی در کلاس های درس از پایه اول تا ششم ابتدایی در مدارس این استان ممنوع است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش البرز؛ یونس جاوید نسب، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: کتاب های درسی بهترین منبع برای کمک به دانش آموزان است و معلمان نیز زمان کافی برای کیفیت بخشی به تدریس را دارند.

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه وزارت و اطلاعیه های مختلفی در این زمینه به مدارس ابتدایی استان ارسال شده است تا مدیران و آموزگاران در جریان این موضوع قرار گیرند.

وی ملاک اصلی تحصیل در مدارس ابتدایی را کتاب های درسی در پایه های مختلف ذکر کرد و یادآور شد: در مدارس ابتدایی این ممنوعیت به منظور تقویت اجرای برنامه های ارزشیابی کیفی- توصیفی انجام شده است.

وی بیان کرد: استفاده از کتاب های کمک درسی و آزمون ها در زمان آموزش محتوای دروس ابتدایی حتی در آموزش فضای مجازی غیرقانونی محسوب می شود.

جاوید نسب تصریح کرد: استفاده از آزمون ها و کتاب های کمک درسی در فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان در پایه ابتدایی اختلال ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: این اقدام موجب رواج حفظ کردن به جای یادگیری و در نتیجه کاهش خلاقیت دانش آموزان می شود.

وی ادامه داد: مطالب این آزمون ها و کتاب های کمک درسی مطابق با برنامه ارزشیابی کیفیی- توصیفی در مدارس ابتدایی نیست، به همین دلیل به آموزگاران و والدین دانش آموزان تاکید می کنیم ازاین منابع در فرآیند آموزشی و تمرین در خانه استفاده نکنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز گفت: مطالب آموزشی این منابع کمک درسی مناسب با رشد دانش آموزان نیست و درفرآیند رشد آموزشی – تربیتی آنان اخلال ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=305421

ثبت نظر

-