با این وجود اما فروش وسایل نقلیه مجهز به قوای محرکه برقی (هیبرید پلاگ این، هیبریدی و تمام برقی) با ۱۵۳ درصد افزایش به نسبت سال قبل به ۳۰۲٫۵۸۷ دستگاه رسیده است و همچنان به نسبت فروش خودروهای دیزلی دست بالا را دارد. میتوان اینطور بیان کرد که شرکتهای بزرگ خودروسازی در حال جایگزینی محصولات دیزلی با خودروهای مجهز به قوای محرکه برقی هستند.
فروش خودروهای تمام برقی به صورت جداگانه با رشد ۱۹۷ درصدی به ۷۱٫۸۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرده است.
تا ماه قبل تسلا مدل ۳ پر فروش ترین خودروی برقی اروپا شناخته میشد اما از ماه اکتبر این عنوان به فولکس واگن ID.3 خواهد رسید.
فولکس واگن ID.3 در ماه اکتبر توانسته ۱۰٫۵۹۰ دستگاه در ۲۷ بازار اروپایی به فروش برساند. رتبه بعدی در اختیار رنو زویی با فروش ۹۷۷۸ دستگاه است.
در رتبه سوم نیز هیوندای کونا الکتریکی با فروش ۵۲۶۱ دستگاهی قرار دارد و خبری از حضور تسلا مدل ۳ در سه جایگاه نخست نیست و این خودرو دیگر پر فروش ترین خودروی برقی اروپا نیست.
در حال حاضر فولکس واگن به عنوان شرکت پرچمدار در زمینه ساخت و تولید محصولات برقی به شمار میرود و تا ۲۵ درصد از بازار خودروهای برقی سبک و ۲۹ درصد خودروهای برقی معمولی را در اختیار دارد.
البته ارقام مذکور به لطف زیرمجموعه های زیاد شرکت فولکس واگن ممکن شده است.
تحلیلگران موسسه «JATO Dynamics» اعتقاد دارند که تقاضای بازار برای خودروهایی مانند تسلا مدل ۳ و فولکس واگن ID.3 نشاندهنده اشتیاق مردم به محصولات به روز برقی است.
در حال حاضر اکثر محصولات به روز مجهز به سیستم نیمه هیبریدی موسوم به ۴۸V هستند که جایگزین سیستم دینام خودرو خواهد شد و در نمونه های پیشرفته تر امکان محول سازی حرکت به سمت عقب و پارک کردن خودرو تنها با اتکا به موتور برقی نیز میسر است.