سلاطین سرقت

  • کد خبر : 304263
  • 13 آذر 1399 - 5:37
سلاطین سرقت

بیشتر سلطان‌ها در حوزه سرقت خودرو، موبایل و کیف‌قاپی هستند که هفته گذشته یکی از آنها که حالا در نقش مربی ظاهر شده ، در تهران دستگیر شد. این هفته سراغ این سلاطین سرقت رفته‌ایم.

سلطان سرقت باتری خودرو

فقط در یکبار دستگیری به ۲۰۰ فقره سرقت باتری خودرو اعتراف کرده است. حسین عضو یک باند سرقت بود اما در این بین لایی می‌کشید و برای خودش هم باتری خودرو سرقت می‌کرد.

این متهم که امسال از سوی پلیس آگاهی دستگیر شد،سلطان سرقت باتری خودرو لقب گرفت، پسر ۲۸ ساله قبل از دستگیری در یک ماه ۲۰۰ باتری خودرو را سرقت کرده بود، او قبل از این هم صدها باتری خودرو را سرقت کرده و به اوراقچی‌ها و مالخران فروخته بود.

حسین ۳۳ ساله در مورد سرقت‌هایش می‌گوید: ما یک باند ۴ نفره بودیم که شب‌ها در خیابان‌های خلوت از خودروها لوزم سرقت می‌کردیم، من گاهی لایی می‌کشیدم و بدون این‌که دوستانم بدانند به تنهایی سراغ باتری خودرو می‌رفتم، در یک ماه خیلی سرقت کردم که تعدادش از دستم در رفته ولی فکر کنم حدود ۲۰۰ باتری بود. به من می‌گویند سلطان سرقت باتری چون در کمتر از ۲ دقیقه باتری را از خودرو جدا و سرقت می‌کنم. باز کردن کاپوت ماشین برای من عین آب خوردن است.

افشین؛ سلطان سرقت ضبط و باند

سال ۹۲ ماموران کلانتری آزادی در شهرک آپادانا با مردی روبه‌رو شدند که دو ضبط خودرو و کنسول ۲۰۶ را زیر بغلش زده و در حال پیاده‌روی است، این مرد از سوی گشت پلیس دستگیر و به کلانتری منتقل شد، ماموران گشت فکر می‌کردند مثل همیشه یک معتاد خرده پا را دستگیر کرده‌اند اما ساعتی بعد پس از انگشت‌نگاری و مشخص شدن هویت اصلی مرد ۴۰ ساله مشخص شد بالاخره سلطان سرقت ضبط و باند تهران دستگیر شده است. افشین که در آن زمان تمام کلانتری‌ها و پلیس آگاهی دنبال دستگیری او بودند، فقط ضبط و باند خودرو سرقت می‌کرد و اینقدر در سرقت سریع بود که کمتر از یک دقیقه ضبط و باند را از روی خودرو باز می‌کرد و متواری می‌شد. او بعد از انتقال به آگاهی به حدود ۳۰۰ سرقت ضبط و باند اعتراف کرد.

این دزد که به سلطان سرقت ضبط و باند معروف شده بود، در بازجویی‌ها گفته بود سرقت‌ها را در غرب تهران به ویژه فاز دو اکباتان انجام می‌دادم. خیلی زود در خودرو را باز می‌کردم و در کمتر از یک دقیقه ضبط و باند را با کنسول و طاقچه می‌کندم و فرار می‌کردم. یک مالخر داشتم و فقط برای او کار می‌کردم، گاهی هم مدل ضبط خاصی را به من سفارش می‌داد تا برایش بدزدم.

امیر خوشگله، سلطان سرقت ایران

هر نوع سرقتی برای خودش یک رکورددار دارد اما بدون شک سلطان سرقت ایران پسر جوانی به نام امیر خوشگله است که ثروتی چند ده میلیاردی از راه دزدی به دست آورده بود.

سال ۹۴ پلیس آگاهی تهران هر سارق و زورگیری را که دستگیر می‌کرد فقط یک نام را به زبان می آوردند«امیرخوشگله».

وقتی پلیس از دزدان می‌خواست تا نشانی او را بدهند همگی می‌ گفتند هیچ وقت او را ندیدیم و فقط اسمش را شنیدیم. او سرکرده ده‌ها باند است.

بالاخره پلیس توانست ردی از هویت واقعی امیر ۲۲ ساله به دست آورد و وقتی به خانه او رفت، متوجه شد پسر جوان متواری شده اما از او ده‌ها خانه، باغ و ویلا در شهریار، پرند، رباط کریم و نسیم‌شهر کشف شد که با پول دزدی به نام اعضای خانواده‌اش خریده است.

سرانجام پلیس توانست مخفیگاه امیر را پیدا کند که در آنجا ۱۳خودرو گران‌قیمت مثل آزرا، سوناتا، جنسیس و… کشف شد، اما از متهم خبری نبود. سرانجام امیر خوشگله چند ماه بعد وقتی با همدستانش از یک ویلا سرقت می‌کرد، دستگیر شد.

سلطان سرقت ایران و سرکرده بزرگ‌ترین باند سرقت و زورگیری وقتی اسرارش را فاش شده دید، گفت: ۲۵ دزد و زورگیر برای من کار می‌کردند و چند باند سرقت تشکیل داده بودم، هیچ‌کدام از اعضای باند ، من را نمی‌شناختند و ندیده بودند، آنها فقط اسم امیر خوشگله را شنیده بودند.

جنایت گوشواره دزد

سرقت طلای کودکان از تلخ‌ترین جرم‌هاست. زن‌جوانی که از سال ۹۶ در شهرهای استان خراسان رضوی دست به سرقت طلاهای کودکان می‌زد، با قتل دختر فریمانی در سرویس بهداشتی خانه پدربزرگ کودک، دستگیر شد. زن ۳۶ ساله که تبعه یکی از کشورهای همسایه بود با پرسه در شهرهای مختلف خراسان رضوی، کودکان را ربوده و با سرقت طلا ، آنها را در مکانی خلوت رها می‌کرد.

سلطان گوشواره‌دزد که ده‌ها کودک را برای سرقت ربوده بود، در یکی از سرقت‌هایش در فریمان، وقتی فاطمه کوچولو در مقابلش مقاومت کرد او را خفه کرد و با سرقت طلاها، جنازه کودک را درون سرویس بهداشتی خانه پدربزرگش رها و فرار کرده بود. سلطان گوشواره‌دزد سرانجام دستگیر و بعد از محاکمه به قصاص محکوم شد. این زن به بیش از ۵۰ سرقت النگو، گوشواره و لوازم با‌ارزش کودکان در چند شهر خراسان رضوی اعتراف کرد.

مجید غمخوار – ضمیمه تپش روزنامه جام جم 

*عکس تزیینی است

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=304263

ثبت نظر

-