کیوان ساکت: نواختن موسیقی غربی با تار شکل جدیدی به آن داده است

  • کد خبر : 303659
  • 12 آذر 1399 - 20:02
کیوان ساکت: نواختن موسیقی غربی با تار شکل جدیدی به آن داده است

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ – ۱۹:۴۱

کیوان ساکت

تهران (پانا) – کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده نامدار ایرانی به رادیو نمایش گفت وقتی موسیقی های غربی با تار نواخته می شوند شکل جدیدی به خود می گیرند

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، وی در گفت و گو با برنامه رادیویی «استودیو هشت» رادیو نمایش افزود: همیشه روی طرح و شکل ارائه آلبوم هایش حساس است و بنابراین طرح تمام کتاب ها و کاور آلبوم هایش را استاد مهندس امیرهوشنگ اردلان با تیمی که زیر نظر ایشان است اجرا می کنند .

ساکت ادامه داد: علاوه بر این ، ایشان حتی در انتخاب بعضی از اسامی به آقای ساکت کمک کردند به عنوان مثال در انتخاب نام آلبوم شرق اندوه ، که وام گرفته از نام شعر سهراب سپهری است ، خیلی به ایشان کمک کرده اند .

وی عنوان کرد ؛ در سال های کودکی تا نوجوانی اش به صورت مداوم نقاشی می کرده و شاگرد استادان بنامی در مشهد ، همچون استاد صالح پور ، استاد پیراسته و استاد دولو بود و در همان دوران خردسالی در سال های اول تا پنجم دبستان و دوران راهنمایی در مسابقات کشوری شرکت کرد و مقام هایی را کسب کرد و به همین دلیل همه چیز در ذهنش تبدیل به تصویر می شود .

ساکت همچنان ادامه داد که در دهه اخیر توجه به موسیقی ایرانی خیلی زیاد شده است.

وی در پایان گفت: با ساز های ایرانی بخشی از معروف ترین و دشوارترین آهنگ های جهان را نواخته و همین کار باعث شد تا خیلی از جوانان و یا خردسالان کشور که با سازهای ایرانی بیگانه بودند ، با شنیدن این ملودی ها ، توجه شان به سازهای ایرانی جلب شود . وقتی موسیقی های غربی با تار نواخته می شوند شکل جدیدی به خود می گیرند .

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=303659

برچسب ها

ثبت نظر

-