راه اندازی نخستین سامانه جامع شرکت‌های برق و آب

  • کد خبر : 301924
  • 11 آذر 1399 - 21:12
راه اندازی نخستین سامانه جامع شرکت‌های برق و آب

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۵:۳۰

 صنعت آب و برق

تهران (پانا) – با راه‌اندازی «سامانه ساتب» به‌عنوان یک بانک اطلاعاتی، ‌علاوه بر ۱۷ میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، شرایط حضور تمام فعالان بخش خصوصی صنعت آب و برق فراهم می شود.

به گزارش وزارت نیرو، این سامانه برای نخستین بار به شکل جامع در صنعت برق و آب کشور، توسط شرکت مادر تخصصی ساتکاب، طراحی و اجرایی می‌شود و تمامی فعالان در بخش تولید و توزیع در بخش صنعت برق کشور با حضور و ثبت نام در این سامانه امکان حضور بهینه‌تر در تعاملات فی مابین را می‌یابند و همچنین اطلاعات این سامانه پویا به راحتی در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

صرفه‌جویی ارزی و ریالی حاصل ورود به سامانه ساتب

بر اساس این گزارش، صرفه‌جویی زمانی و مالی برای تولیدکنندگان، از مزایای این سامانه محسوب می‌شود و به این ترتیب حدود ۹۵ درصد هزینه‌های مالی و زمانی یک پیمانکار و تولیدکننده در راستای اجرای این پروسه صرفه‌جویی شده و مدارک آنها از سوی مراجع ذی‌صلاح توسط شرکت مادر تخصصی ساتکاب با نظارت مستقیم وزارت نیرو تأیید و راستی آزمایی می‌شود.

۱۷ میلیارد تومان صرفه‌جویی در بخش کاغذ

رقم صرفه‌جویی ناشی از حذف کاغذ در راستای اجرای این طرح حدود ۱۷ میلیارد تومان اعلام شده و علاوه بر آن، زمان ارتباط‌گیری با مشتری هم در راستای طراحی این سامانه بسیار کاهش یافته و همچنین امکان صحت سنجی مدارک ارسالی و تأیید اعتبار در این صنعت نیز از جمله کارکردهای این سامانه است که در سیستم سنتی وجود نداشت.

گفتنی است، مراحل ثبت‌نام و حضور در این سامانه بسیار کاربر پسند و آسان است و ثبت‌نام در ۳ بخش «کسب اطلاعات حقوقی از سوی تولیدکننده (شامل اساسنامه، آگهی ثبتی و …) که به راحتی قابل بارگذاری در سامانه است» و «دریافت شماره تلفن همراه و آدرس» و در نهایت «دریافت اطلاعات تولید حتی محصول تولید شده» و … به صورت خوداظهاری با امکان به‌روزرسانی در سایت ثبت می‌شود تا بسته‌های حمایتی خود را داشته باشند.

امکان سنجش بازخوردها از نظر کیفی، یکی دیگر از شاخص‌های این سامانه به شمار می‌آید و به این ترتیب، هر یک از شرکت‌های عضو، می‌توانند در بحث رتبه‌بندی در جایگاهِ خود قرار گیرند.

رصد بهتر توانمندی دانش‌بنیان‌ها

همچنین با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه صنایع آب و برق، یک رشته مجزا برای شرکت‌های دانش بنیان تعیین شده تا امکان رصد آنها را برای دیگر علاقه‌مندان مهیا شود. به این ترتیب، دیگر پراکندگی شرکت‌های فعال در صنعت آب و برق، در این سامانه به شکل جامع قابل دسترس می‌شود. گفتنی است، این سامانه پیش از این به شکل پایلوت در چند استان کشور به صورت موفقیت آمیز عملیاتی شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=301924

ثبت نظر

-