دستگیری اعضای باند قاچاقچیان سلاح و مهمات

  • کد خبر : 299351
  • 10 آذر 1399 - 12:50
دستگیری اعضای باند قاچاقچیان سلاح و مهمات

به گزارش نیوز از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه روز دوشنبه در تشریح این پرونده افزود: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با کار اطلاعاتی شبانه روزی یک محموله سلاح و مهمات که قاچاقچیان قصد داشتند از مرزهای غربی آن را به داخل کشور انتقال دهند، شناسایی کردند.

وی ادامه داد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با رصد اطلاعاتی ۲ قاچاقچی سلاح و مهمات را که با خودروی سمند و مگان قصد انتقال محموله گفته شده را داشتند، شناسایی و طی عملیاتی منسجم در ورودی شهر کرمانشاه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در بازرسی از خودروهای متهمان ۱۰۷ قبضه سلاح غیرمجاز، شامل ۹۹ قبضه اسلحه شکاری و ۸ قبضه کلت کمری غیرمجاز کشف شد. متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

کلاهبرداری با ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد صفحه جعلی، از اقوام شاکی تقاضای شارژ می‌کرد.

وی گفت: با مراجعه فردی به پلیس فتا جهرم و ارائه مرجوعه قضایی که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه اینستاگرام و درج تصاویر وی در آن، از آشنایان و دوستانش درخواست شارژ کرده است، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سلیمانی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت وبا هماهنگی مراجع قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه ومواجهه شدن با مدارک و مستندات پلیس، لب به اعتراف گشود و هدف خود را ماجراجویی و کنجکاوی عنوان کرد.

انتقام جویی اینستاگرامی با شنیدن جواب رد در خواستگاری

سرهنگ محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی عامل تهدید و مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت: متهم پس از شنیدن جواب رد در خواستگاری، به انگیزه انتقام‌جویی، اقدام به ارسال پیام‌های تهدبدی و توهین آمیز به شاکیه می کرد.

وی ادامه داد: با مراجعه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا، مبنی بر تهدید و مزاحمت از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، مدعی شد، اخیراً فردی ناشناسی با ارسال پیام‌های تهدیدی و توهین آمیز موجباب سلب آسایش و آرامش وی را فراهم کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

آدینه لو گفت: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیه و بررسی‌های فنی و پلیسی متهم به هویت معلوم در حوزه جغرافیایی استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی وی مورد توقیف قرار گرفت و به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از روبه رو شدن با شاکیه و مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کرد به شاکیه علاقه مند بوده اما به دلیل جواب رد شاکیه در خواستگاری، به انگیزه انتقام‌جویی اقدام به ارسال پیام‌های توهین‌آمیز و ایجاد مزاحمت کرده است.

سرهنگ آدینه‌لو با بیان اینکه برابر قانون هرگونه توهین و تهدید افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و با فرد خاطی برخورد خواهد شد، گفت: کاربران فضای مجازی باید از ورود افراد به حریم خصوصی خود در فضای مجازی حتی افراد نزدیک به خود، خودداری کنند تا شاهد اینگونه موارد نباشیم.

کشف پرونده کلاهبرداری تلگرامی

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری عامل کلاهبرداری در تلگرام تحت عنوان فروش کولر کولرگازی خبر داد و گفت: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری از وی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

ابوطالبی افزود: شاکی در تحقیقات اولیه عنوان‌داشت که از طریق آگهی درج شده در یک کانال تلگرامی، قصد خرید یک دستگاه کولرگازی داشته است اما فروشنده درخواست مبلغی به‌عنوان پیش پرداخت، و پس از واریز مبلغ به‌حساب، کلاهبردار گوشی خود را خاموش و دیگر پاسخگو نبوده است.

وی گفت: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد.

کشف ۵۱ دستگاه ماینر قاچاق

سرهنگ محمد جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی از کشف تعداد ۵۱ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در کارگاه ماسه شویی و قطعه سازی واقع در زمین های اطراف شهرستان “مرند”، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران بلافاصله به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این محل موفق شدند، ۵۱ دستگاه ماینر را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند با اشاره به اینکه ارزش ریالی این دستگاه ها توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال تعیین شده است، گفت: در این رابطه، ماینرها جمع آوری و ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرک صنعتی “اشتهارد”

سرهنگ سیدمجید فیض جعفری معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلااش ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان “اشتهارد”، ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک تریلرتانکردار در شهرک صنعتی این شهرستان کشف شد.

وی افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان اشتهارد در حین ماموریت، به یک دستگاه تریلر تانکردار مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند. در بررسی از مخزن خودرو، ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد که با بررسی های کارشناسی ارزش آن ۲میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان اینکه پس از تکمیل پرونده، متهم به همراه کالای قاچاق تحویل مراجع قضائی شد، گفت: پلیس با رصد دائم محورهای مواصلاتی از قاچاق و به تاراج رفتن سرمایه های ملی جلوگیری می کند.

توقیف کامیون حامل ۱۷ میلیارد کالای قاچاق

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در شهرستان “پاسارگاد” خبر داد و گفت: ماموران انتظامی “پاسارگاد” حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۵۰۰ قلم انواع لوازم خانگی شامل یخچال، ظرفشویی، تلویزیون، لباسشویی و انواع ظروف آشپزخانه خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=299351

ثبت نظر

-