هفته چهارم لیگ برتر فوتبال| استقلال بدون سرمربی مقابل پیکان

  • کد خبر : 298980
  • 10 آذر 1399 - 9:43

 

 

نیوز:به گزارش خبرنگار ورزشی نیوز، دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۴ مسابقه روز سه شنبه دنبال می‌شود و مسابقه مس رفسنجان و تراکتور هم به روز چهارشنبه موکول شد.

 

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

 

نساجی مازندران – نفت مسجدسلیمان؛ تقابل مربیان با انگیزه و جوان

نساجی مازندران هفته گذشته مقابل سایپا شکست خورد تا به میانه‌های جدول بیاید و روی پله هفتم جدول قرار بگیرد. این تیم در خانه میزبان نفت مسجدسلیمانی است که هنوز در لیگ برتر بیستم نه شکست خورده و نه پیروز شده است. سه بازی و سه مساوی حاصل کار شاگردان مجتبی حسینی است که هفته گذشته توانستند پرسپولیس قهرمان چهار دوره لیگ برتر را متوقف کنند. هر دو تیم مربیان جوانی دارند که تفکرات‌شان بر متن فوتبال است نه حواشی مخرب به همین دلیل می‌توان این مسابقه را یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها فصل دانست.

تیم پیکان تهران – استقلال؛ آبی‌پوشان بدون سرمربی به دنبال برد

پیکان یک هفته پرماجرا را پشت سر گذاشت ابتدا مهدی تارتار بعد از برد تیمش مقابل شهرخودرو استعفا کرد و سپس به نیمکت بازگشت. در مسابقه با ذوب آهن هم داور با یک VAR ایرانی و بومی پنالتی و پیروزی را از پیکان گرفت. اکنون مهدی تارتار مربی پرسپولیسی پیکان میزبان استقلال هستند. استقلالی که با پیروزی مقابل ماشین‌سازی کمی از حواشی فاصله گرفته است البته اختلاف دو دروازه‌بان تیم دوباره خبر ساز شده است. حسینی و رشید مظاهری خیلی رفتار دوستانه‌ای در یکی از جلسات تمرینی باهم نداشتند.

استقلال در حال حاضر روی پله دوم جدول لیگ است و شانس صدرنشینی در لیگ برتر را این هفته دارد به شرطی که بتواند از پیکان خوب سواری بگیرد. البته محمود فکری به دلیل اتفاقات رخ داده در اهواز یک جلسه از همراهی تیمش محروم شده و فردا نمی‌تواند روی نیمکت استقلال حضور داشته باشد. در غیاب او احتمالا صمد مرفاوی هدایت استقلال را به صورت موقت برعهده می‌گیرد. خبر بد دیگر برای استقلال مصدومیت شیخ دیاباته در آستانه بازی با پیکان است. استقلال اگر بتواند در این مسابقه هم مثل ماشین سازی  پیروز شود همچنان در جمع بالانشینان جدول حضور خواهد داشت.

تیم سپاهان اصفهان – سایپا؛ بازی بزرگ در نصف جهان

سپاهان هفته گذشته در تبریز بازی بزرگ را از تراکتور برد تا کم کم خود را در قواره یک مدعی نشان بدهد. سایپا هم با مربی جوانش ابراهیم صادقی سنت شکنی کرده و با ۵ امتیاز از سه مسابقه در رده پنجم جدول است. این هفته تقابل دو مربی جوان لیگ برتر دیدنی خواهد بود. محرم نوید کیا هم تلاش می‌کند تا در عرصه مربیگری هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد البته صادقی هفته گذشته گفت باید این رسم غلط در فوتبال ایران شکسته شود اینکه هر فردی جنجال به پا می‌کند و حاشیه‌ساز می‌شود در کانون توجه رسانه‌ها و حتی مسئولان قرار می‌گیرد. برنده این مسابقه هر تیمی باشد یک هفته روی ابرها قدم خواهد زد البته شاید این مسابقه خیلی هم بی حاشیه نباشد حتی اگر تماشاگر هم نداشته باشد.

صنعت نفت آبادان – ذوب آهن؛ سختکوش مقابل حریف آهنین

نفت آبادان بازگشت طلایی در مشهد داشت و توانست در دقیقه ۹۳ از شکست فرار کند و البته شانس داشت که در دقیقه ۹۵ گل برتری را هم به شهرخودرو بزند اکنون این تیم میزبان ذوب آهنی است که هنوز در لیگ برتر بردی نداشته و با سه مساوی در رده یازدهم جدول قرار دارد با این حال رحمان رضایی سرمربی تیم ذوب آهن مدعی است اگر اشتباه‌های داوری به ضرر این تیم رخ نمی‌داد اکنون ذوبی‌ها در جمع سه تیم اول جدول قرار می‌گرفت. ذوب آهن در آبادان کار دشواری پیش رو خواهد داشت. صنعت نفتی که در هفته اول پیکان را در آبادان برد می‌تواند از ذوب آهن هم امتیاز بگیرد. نفت ابادان با پورموسوی یک ویژگی جالب پیدا کرده و آن هم جنگ و نبرد تا ثانیه آخر!

مس رفسنجان – تراکتور تبریز؛ اولین برد قرمز پوشان؟

بدترین آمار تراکتور در لیگ برتر بیستم رقم خورده است ۲ امتیاز و یک گل زده از سه مسابقه و قرار گرفتن در رده سیزدهم جدول به هیچ عنوان مورد پسند هواداران دو آتشه تراکتور نیست. علیرضا منصوریان با هدف قهرمانی راهی تبریز شده ولی هنوز این تیم نشانی از یک مدعی قهرمانی لیگ برتر ندارد. آن هم در حالیکه بهترین بازیکنان ایران مثل احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه را در اختیار دارد. با این حال به نظر می‌رسد هفته چهارم بهترین فرصت برای شاگردان منصوریان است تا اولین برد فصل خود را جشن بگیرند. مس رفسنجان که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند هنوز گلی در لیگ برتر نزده است و مقابل تراکتور کار دشواری دارد. محمد ربیعی می‌داند که شکست دادن تراکتور حتی در ورزشگاه خانگی شان کار آسانی نخواهد بود. این مسابقه به روز چهارشنبه موکول شد.

اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر:

 

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹

فولاد خوزستان – آلومینیوم اراک
داور وسط: میثم حیدری
کمک ها: قهرمان نجفی، صادق رستمی و علی ابراهیمی
ناظر: حسین نجاتی

 

ماشین سازی تبریز – گل گهرسیرجان
داور وسط:کمیل غلامی
کمک ها:عباس پورحیدری، علی رعیت و امیرسامان سلطانی
ناظر:محسن قهرمانی

 

پرسپولیس تهران – شهرخودروی مشهد
داور وسط:رضا کرمانشاهی
کمک ها:علی میرزابیگی، محمدرضا مدیرروستا و محمد حسین ترابیان
ناظر:محمدرضا فلاح

 

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹

فولاد مبارکه سپاهان – سایپا تهران
داور وسط:حسین زیاری
کمک ها:علی رضا مرادی، امید افخمی و ابوالفضل گرجی
ناظر:محسن ترکی

 

مس رفسنجان – تراکتور
داور وسط:محمدرضا تارخ
کمک ها:محمد هاشمی نسب، نجف پناهی و احمد مرشدی
ناظر:رسول فروغی

 

صنعت نفت آبادان – ذوب آهن اصفهان
داور وسط:سید وحید کاظمی
کمک ها:محمدعلی پورمتقی، اسماعیل احمدیو حسین زمانی
ناظر:ایرج نظری

 

پیکان تهران – استقلال تهرانداور وسط:مهدی سیدعلی
کمک ها:سعید قاسمی، حسین گلشنی و سعید رحیمی مقدم
ناظر:فریدون اصفهانیان

 

نساجی مازندران- نفت مسجدسلیمان
داور وسط:روح الله شریفی
کمک ها:میلاد قاسمی، حمیدرضا افشون و کیوان علی محمدی
ناظر:ابوطالب طاهریان

 

 

در نیوزبیشتر بخوانید: »»

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=298980

ثبت نظر

-