​۷ کاربرد بی برو برگرد بوراکس در خانه

  • کد خبر : 298438
  • 10 آذر 1399 - 1:28
​۷ کاربرد بی برو برگرد بوراکس در خانه

​7 کاربرد بی برو برگرد بوراکس در خانه

بوراکس را با عبارت سدیم تترا بورات هم می شناسند، این محصول در آب انحلال‌ پذیی بالایی دارد و به همین خاطر در صنایع بسیار مختلفی کاربردهای بسیار موثری دارد.

اگر به نام بورات ترکیب بوراکس دقت کنید متوجه می شوید که این ماده تشکیل شده از بور بوده و همه بورات ها را می توان مشتقی از اسید بوریک یه شمار آورد. احتمالا اکثر شما می دانید که از بوراکس برای ساخت اسلایم ها هم استفاده می شود، اما قرار نیست در این مقاله از این حرف های تکراری بزنیم، بلکه قصد داریم شما را با ۷ کاربرد بی برو برگرد بوراکس در خانه معرفی کنیم تا بتوانید به نحو احسن از این ماده پرکاربرد بهره مند شوید.


 


11111111111111


 


کاربرد بوراکس در گلکاری و باغبانی!


اگر به کارهای باغبانی، نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستید، بوراکس می تواند به گیاهان شما در رشد کمک کند. برای این کار باید هر چند سال، به اندازه گیاهی که دارید، (اگر درخت دارید، یک فنجان و اگر به پرورش نهال می پردازید، چند قاشق غذاخوری) بوراکس به خاک گیاه پاشیده تا بورون، یک ماده معدنی در مقادیر جزیی، را خاک را جبران کنید. این ماده جهت رشد دیواره سلولی و رشد دانه و میوه اهمیت بسیاری دارد.


همچنین گل‌ های تازه چیده شده (هر گونه ای که هست) را می ‌توان با کمک بوره پرورش داد! بوره، رطوبت را از روی شکوفه ‌ها و برگ ‌ها برمی‌دارد و به این صورت خبری از پلاسیده شدن ‌گیاهان نیست. برای همین منظور باید یک واحد بوره را با دو واحد بلغور ذرت ترکیب کنید و در ته جعبه بریزید. گل‌ها را در جعبه قرار دهید، حالا بیشتر ترکیب بوره و بلغور ذرت را روی آن ‌ها بریزید. سپس جعبه را بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۲ هفته بماند.


همینطور برای از بین بردن و جلوگیری از رویش علف های هرز توصیه می کنیم مقداری بوره روی ترک‌ های موجود زمین و مسیرهای عبور بریزید تا علف‌ های هرز از بین برود. استفاده از بوره برای باغچه استفاده نکنید اشتباه است چرا که می تواند همه گیاهان را از بین ببرد.


بوراکس برای از بین بردن حشرات و حیوانات موذی


با ریختن مقدار مساوی بوره و شکر در جایی که حدس می زنید احتمال دارد  حشرات از آن ‌جا به خانه وارد شوند، سوسک و مورچه ‌ها را از بین ببرید. برای نابود کردن کک ها هم کافی است بر محل خواب حیوانات، فرش ‌ها یا هر جای دیگری که احنمال می دهید کک‌ ها تخم‌ ریزی کرده باشند، بوره بریزید.


همچنین برای رفع حیوانات موذی مثل موش بوره را روی زمین یا لبه دیوارها بریزید. موش ‌ها از از چسبیدن بوره به بدنشان فراری هستند، به این صورت دیگر به جایی که در آن بور ریخته اید برنمیگردند.


برق انداختن سرویس های بهداشتی


برای برق انداختن کاسه توالت ۱ فنجان بوراکس را در کاسه توالت بریزید و بگذارید چندین ساعت بماندو بعد با برس توالت، کاسه را تمیز کنید. بوره، کثیفی‌ ها را از حالت سختی درمی آورد و شستن آن‌ ها را سریع تر می ‌کند.


برای شستن حمام، وان حمام و سرامیک می توانید بوراکس را روی اسفنج مرطوب یا پارچه نرم بریزیذ و مثل یک پاک کننده پودری از آن کمک بگیرید. می‌توانید آن را برای سطوح فایبر گلاس (بدون ایجاد خش ) هم امتحان کنید، مطمئنیم که به امتحانش می ارزد!


زدودن چربی و از بین بردن بوی نامطبوع یخچال


چربی ها و بوی نامطبوع یخچال که بر اثر ریختن مواد غذایی به وجود آمده است می تواند واقعا آزار دهنده باشد! برای رهایی از این مشکل کافی است بوره و آب را در نسبت‌ های ۲ به ۱ مخلوط کرده و آن را روی چزبی ها و یا قسمت هایی از یخجال که بو بیشتر است بریزید. سپس با یک پارچه نرم و کمک از ۴ پیمانه آب گرم و ۱ قاشق غذاخوری بوره تمیز کنید، بعد با آب سرد، آبکشی کنید. در این صورت خبری از چربی ها و بوی نامطبوع یخچال نیست!شما می توانید برای خرید بوراکس سیگما شیمی و انواع دیگر آن با ما تماس بگیرید.


 


22222222222


از بین بردن بوی مرطوب کننده ها


برای جلوگیری از ایجاد بو در مرطوب کننده‌های هوا، ۲/۱ فنجان بوره را به یک ۴ فنجان آب اضافه کرده و در مخزن دستگاه بریزید. مرطوب کننده هوا را به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه روشن کنید، سپس مخزن را خالی کرده و با آب تمیز بشویید.


تمیز کردن سینک ظرفشویی و لوازم آشپزخانه


بوراکس، پاک کننده بسیار مناسبی برای وسایل آشپزخانه، آلومینیومی و چینی است. با خمیری که می ‌توانید از مخلوط کردن ۱ فنجان بوره و ۴/۱ فنجان آبلیمو درست کنید، لکه‌ ها را از روی ظروف استیل یا چینی بردارید. با کمک اسفنج یا پارچه، لکه را با خمیر پاک کرده و بعد با آب ولرم شست و شو دهید.


رفع بوی سطل زباله خانه


سطل زباله اکثرا در آشپزخانه قرار دارد.. اگر سطح زباله شما بوی نامطبوعی می گیرد و باعث شده است از وارد شدن به آشپزخانه خود حس خوبی نداشته باشید، باید سطل زباله خود پز از بوره و آب کنید تا بوی آن رفع گردد. این محلول باید مدت زمانی مثل چند ساعت در سطل بماند و بعد آب کشیده شود. مقداری بوره را ته سطل تمیز بپاشید تا حشرات دفع شود و رطوبت عامل بوی بد را جذب کند.



لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=298438

ثبت نظر

-