محسن هاشمی: انتظار افکار عمومی مجازات عاملان ترور و پاسخ متقابل مطابق بر منافع ملی است

  • کد خبر : 297517
  • 09 آذر 1399 - 13:15

یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ – ۱۰:۳۹

یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران

تهران (پانا) – رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت انتظار افکار عمومی از دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح در این شرایط، وحدت و انسجام و همگرایی در پیگیری حقوقی و تعقیب کیفری عاملان ترور، شناسایی ومسدود کردن مجاری نفوذ و عملیات موساد در کشور و برنامه ریزی برای مجازات و پاسخ متقابل و منطبق بر منافع ملی به تروریستها در ایران است.

محسن هاشمی در ابتدای دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا با اشاره به شهادت دکتر محسن فخری زاده در پی ترور ناجوانمردانه گفت: شهادت دکترمحسن فخری زاده را به رهبرانقلاب و فرمانده کل قوا، خانواده بزرگ صنایع دفاعی کشور و بازماندگان عزیز این شهید سعید تسلیت می گوییم.

وی ادامه داد: این ترور هشتمین عملیات موساد در یک دهه گذشته در خاک ایران است که طی آن چهار دانشمند و مدیر صنایع هسته ای، پدر صنایع موشکی و مغز متفکر صنایع دفاعی ایران را به شهادت رسانده و بخش بزرگی از اسناد و مدارک صنایع دفاعی و هسته ای کشور را به سرقت برده و در یک مورد نیز در ترور ناکام مانده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این حجم از تروریسم دولتی در طول یکدهه علیه یک کشور از سوی رژیم صهیونیستی در تاریخ بین الملل کم سابقه است و مجامع بین المللی و دولتهای مدعی قانونگرایی، چاره ای جز محکوم کردن آن نخواهند داشت در غیراینصورت جزو حامیان رسمی تروریسم دولتی محسوب خواهند شد.

هاشمی ادامه داد: فقدان شهید فخری زاده، اگرچه برای تمام ایرانیان وطن دوست بویژه خانواده ایشان، دردآور است اما فرصتی برای ایجاد انسجام و همبستگی ملی در جهت تحقق اهداف و آرمانهای ایران اسلامی است و نباید این فرصت را که با هزینه ای سنگین بدست آمده است، بخاطر مسائل جناحی و سیاسی قربانی کرد.

وی افزود: هم کسانی که در این شرایط سخت کشور به تضعیف و تمسخر نهادهای امنیتی و نظامی ایران می پردازند و هم گروه هایی که مشغول تخریب و توهین به دولت و دستگاه دیپلماسی در این فرصت هستند، در سناریو دشمنان ایران بویژه آمران، عاملان و حامیان این ترور حرکت می کنند.

محسن هاشمی گفت: انتظار افکار عمومی از دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح در این شرایط، وحدت و انسجام و همگرایی در پیگیری حقوقی و تعقیب کیفری عاملان ترور، شناسایی ومسدود کردن مجاری نفوذ و عملیات موساد در کشور و برنامه ریزی برای مجازات و پاسخ متقابل و منطبق بر منافع ملی به تروریستها در ایران است.

هاشمی خاطر نشان ساخت: همچنین ضمن استقبال از مصوبه ستاد ملی کرونا برای تشدید محدودیتها در هفته جاری، انتظار می رود هرگونه تصمیم برای تداوم یا کاهش محدودیتها پس از بررسی کارشناسی بازخوردها و نتایج اقدامات دوهفته اخیر در کنترل پاندمی و تقویت نظام سلامت کشور باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=297517

ثبت نظر

-