راه اندازی خط تولید انواع دستگاه‌های کارتن سازی و جعبه سازی در ایران

  • کد خبر : 297101
  • 09 آذر 1399 - 9:26
راه اندازی خط تولید انواع دستگاه‌های کارتن سازی و جعبه سازی در ایران

راه اندازی خط تولید انواع دستگاه‌های کارتن سازی و جعبه سازی در ایران

یک دستگاه جعبه سازی مدرن می تواند بیش از ۱۰۰ سبک مختلف جعبه ایجاد کند. به عنوان دستگاه های کوتاه مدت و متوسط ، AutoBox یا Boxer بار با سرعت بالا به راحتی هر نوع جعبه ای را می سازد و به ماشین آلات بزرگتر نیز برای جعبه سازی وجود دارد که بدون وقفه و با حداکثر کارایی کار می کنند.

تولید انواع دستگاه‌های جعبه سازی


دستگاه جعبه سازی دارای مزایای گسترده ای است که روند ساخت جعبه را برای شما بهینه می کند. یک دستگاه جعبه سازی مدرن می تواند بیش از ۱۰۰ سبک مختلف جعبه ایجاد کند. به عنوان دستگاه های کوتاه مدت و متوسط ، AutoBox یا Boxer بار با سرعت بالا به راحتی هر نوع جعبه ای را می سازد و به ماشین آلات بزرگتر نیز برای جعبه سازی وجود دارد که  بدون وقفه و با حداکثر کارایی کار می کنند. طیف وسیعی از جعبه ها برای بسته بندی های مختلفی بکار می روند. برخی از دستگاه های جعبه سازی فقط ۶۰   ثانیه نیاز دارند تا تنظیم شوند و به راحتی شروع به تولید کار کنند، با دستگاه جعبه سازی هر نوع جعبه با اندازه های متفاوت و طرح های دلخواه را می توان ساخت، تقریبا می توان گفت ساخت جعبه مشابه کارتن است و اما مواد تشکیل دهنده ان کمی با همدیگر متفاوت است، این در حالی است که تنوع در جعبه سازی بسیار زیادتر است.


البته دستگاهی مانند دستگاه های زیر همراه با دستگاه جعبه سازی به تولید جعبه کمک می کند


            دستگاه منگنه


دستگاه چاک زن


دستگاه تسمه کش


دستگاه چاپ فلکسو


دستگاه خط کش


دستگاه لمینت


دستگاه دایکات


دستگاه لب چسب


دستگاه جعبه سازی چیست؟


جعبه پوششی مقوایی می باشد که برای محافظت کردن از محصولات استفاده می شود. جعبه علاوه بر نگهداری به عنوان عاملی برای زیبا سازی محصول نیز محسوب می شود. دستگاه جعبه سازی با استفاده از تکنولوژی جعبه هایی را برای کالا ها می سازد. در واقع می توان گفت که به وسیله انواع دستگاه جعبه سازی می توان جعبه هایی را تولید کرد که از کالا ها و محصولات در برابر ضربات خارجی و عوامل محیطی دیگر محافظت کرد.


شما می توانید با استفاده دستگاه جعبه سازی پیشرفته زیبایی خاصی به کالا و اجناس بدهید و در واقع با این کار می توانید عامل مهمی برای جذب مشتری به وجود آورید و به همین ترتیب باعث فروش میزان بیشتری از کالا های خود به مشتریان شوید.


دستگاه های لازم برای جعبه سازی


برای راه اندازی یک تولیدی که مشغول به تولید دستگاه جعبه سازی گردد باید از دستگاه های زیادی استفاده شود که بهتر است از آن دستگاه ها به صورت مختصر اطلاعاتی داشته باشید.


دستگاه منگنه کارتن: برای جعبه هایی که بزرگ هستند و قابلیت چسب زدن ندارند باید از دستگاه منگنه استفاده کرد.


دستگاه چاک زن: این دستگاه تیغ هایی دارند که از جنس فولاد و یا اسپیکا می باشند و برای جدا کردن طول و عرض جعبه از آن استفاده می شود.


دستگاه تسمه کش: بسته بندی کارتن ها و جعبه ها به وسیله ی این دستگاه انجام می شود. در مراحل پایانی تولید جعبه ها با استفاده از این دستگاه می توان تعداد آن ها را به راحتی مشخص کرد.


دستگاه چاپ فلسور: برای چاپ یک رنگ تا ۴ رنگ می توان از دستگاه چاپ اتومات استفاده کرد که به طور همزمان این چاپ ها را انجام می دهد. این دستگاه حدود ۶۰۰۰  جعبه را در هر ساعت چاپ می زند به همین جهت بهتر است زمانی از این دستگاه استفاده کنید که تعداد سفارشات شما بسیار بالا می باشد.


دستگاه خط کش برای برش: از این دستگاه برای خط تا انداختن جعبه ها استفاده می شود که ۶ تیغ برش زنی دارد. این دستگاه برای شروع کسب و کار جعبه سازی لازم و ضروری می باشد.


دستگاه لمینت کارتن: دستگاه لمینت در واقع عمل چسباندن را انجام می دهد. این دستگاه یکی از مهمترین دستگاه ها می باشد و در زیبایی کار شما بسیار تاثیر گذار است.


دستگاه دایکات: یکی از دستگاه های مهم و حساس در دستگاه جعبه سازی، دستگاه دایکات می باشد.  این دستگاه در واقع برای قالب دهی مورد استفاده قرار می گیرد.


دستگاه لب چسب:  دستگاه لب چسب دارای چند غلطک و تسمه و قرقره می باشد که لب جعبه و کارتن را چسب می زند.


شما می توانید با استفاده از دستگاه های بالا یک خط تولیدی جعبه سازی و کارتن سازی را به راه انداخته و جعبه تولید کنید.


 


انواع دستگاه کارتن سازی


دستگاه کارتن سازی دارای انواع متفاوتی است، اولین نوع آن برای برش کارتن استفاده می شود که به آن دستگاه خط کش برش گفته می شود، یک نوع نیز وجود دارد که کار چاپ را انجام می دهد و به آن دستگاه چاپ زنجیری می گویند،  البته چاپ زن های دستی نیز یک نوع دیگر از دستگاه کارتن سازی است، برای بسته بندی نیز از دستگاه تسمه کش استفاده می شود و البته این کار نیز به شکل دستی هم انجام می گیرد ولی زمان بسیاری زیادی را برای بسته بندی استفاده می شود.


دستگاه تولید کارتن باید دارای چه ویژگی باشد:


مهم ترین ویژگی این دستگاه ها این است که بدانید چه تعدادی کارتن برای سفارش وجود دارد، تیراژ کارتن نشان می دهد شما دقیقا از چه نوع دستگاه هایی استفاده کنید.


عملکرد و کارایی دستگاه کارتن سازی


دستگاه اتوماتیک کارتن سازی چگونه کار می کند؟به دلیل اینکه کارتن به شکل معمول در صنعت مصارف زیادی دارد پس باید از ورقه هایی برای تولید استفاده کرد که مناسب هستند، یعنی در برابر رطوبت مقاوم بوده و یا ورقه های آن به سرعت از هم جدا نشوند، درباره دستگاه کارتن سازی می توان گفت تنها یک بار ورقه کارتن سازی از این دستگاه عبور می کند مگر اینکه بخواهید کارتن را به شکل دو رنگ تولید کنید، یعنی ابتدا رنگ کارتن را به شکل تک زده و بعد آن را به دورنگ تبدیل می کنیم،در مرحله بعدی برای رنگ دوم باید مخزن اب و هم چنین سیلندر دستگاه را کاملا تمیز کنیم و بر روی دکمه تنظیم مجدد زده تا بتوانیم به رنگ دوم برسیم. البته برای این کار می توان از نوع دستی استفاده کرد اما اگر سفارشات بسیار زیاد بودند، به طور مثال ۸۰ تا ۱۰۰ برگه، از دستگاه فلکسو می توان برای چاپ کارتن استفاده کرد و می توان از دستگاه فلکسو دو رنگ استفاده کرد که کار را نیز راحت تر خواهد کرد. البته برای برخی چاپ ها نیز از چاپ زنجیری نیز استفاده می شود. بنابراین در کل برای ساخت کارتن از این چهار دستگاه کارتن استفاده می شود که به راحتی می توانند ورقه های زیادی را تولید کنند.


در سطح کشور هستند کسانی که با زدن یک سوله بسیار بزرگ جهت انبار نمودن انواع ماشین آلات کارتن سازی اقدام می کنند و این دستگاه ها را جهت به دست اوردن سود در ان جا جمع می کنند و هیچ گونه علم و دانش نیز در مورد این دستگاه ها از خود ندارند. از این مطالب که بگذریم می رسیم به دستگاه تولید کارتن در سطح کشور. این دستگاه ها در سطح بازار در دو نوع برای خرید علاقمندان در بازار وجود دارند. یکی دستگاه تولید کارتن نو و پیشرفته بدون و کار کرد و دیگری دستگاه کارتن سازی دست دوم. با توجه به مطالبی که در مورد دستگاه کارتن سازی در سایت ها وجود دارد نشان دهنده این موضوع است که قطعات و تجهیزات دستگاه  در سطح بازار گران می باشد و این عامل باعث می شود که به صورت طبیعی قیمت دستگاه کارتن سازی نیز در بازار افزایش پیدا کند. علاقمندان بهتر است که همیشه دستگاه های مدل جدید را از مراکز فروش خریداری کند چرا که این نمایندگی ها محصولات خود را با گارانتی چند ساله و خدمات پس از فروش به خریداران عرضه می دهند این مراکز تا یک سال تعویض دستگاه ها را نیز به عهده می گیرند. و یکی دیگر  از مزایای این نمایندگی های فروش دستگاه کارتن سازی نصب و راه اندازی این دستگاه ها در شرکت تولیدی دایکات پک بوده است که تمامی راهنمایی های لازم را در این خصوص به خریداران عرضه می دارند. دستگاه چاپ کارتن با کیفیت برای اولین بار در جهان در کشور چین ساخته شده و سپس وارد کشور شده است.


این نوع دستگاه ها با توجه به بازار روز قیمت انها تعیین می شود، معمولا هر واحدی که به تولید کارتن و انواع دستگاه می پردازد به دنبال سود بیشتر است پس قطعا تولید کننده این دستگاه ها نیز با فروش دستگاه خود به دنبال سود بیشتر است، قیمت ها در این نوع دستگاه ها به شکل دقیق مشخص نیست و بستگی دارد چه نوع دستگاهی خریداری شود و قیمت ها معمولا با توجه به نرخ روز تعیین می شود.


قیمت دستگاه کارتن سازی در سطح بازار


قیمت انواع ماشین آلات کارتن سازی در سطح بازار بستگی به شرکت تولید کننده آن دستگاه می باشد که هر برندی قیمت خاص خود را در بازار دارا می باشد. البته قیمت دستگاه کارتن سازی بستگی به مواد اولیه به کار رفته و میزان عمل کرد های این دستگاه دارد که می تواند بر روی دستگاه کاغذ سازی نصب گردد. هر چه قدر میزان کارایی و کارکرد یک دستگاه باتر رود میزان هزینه خرید آن نیز افزایش خواهد نمود که این مورد در لیست قیمت دستگاه ها نیز صادق می باشد. با این حال در سطح کشور که با افزایش شرکت های تولید کننده کارتن و کاغذ روبه رو هستیم که دلیل این افزایش قیمت نیز افزایش کیفیت در بسته بندی محصول بوده است. با توجه به این مطالبی که گفته شد به این نتیجه می رسیم که فروش دستگاه کارتن سازی به ساختار آن نیز بستگی دارد همان طور که دستگاه خط کش برش کارتن از جمله دستگاه های مهمی در بازار بوده سیلندر های این دستگاه بیشترین تاثیر را در قیمت این دستگاه به خود اختصاص داده اند. اما در کل، هر دستگاهی قیمت خاص خود را در سطح بازار دارا می باشد و هر چه قدر همان طور که گفتیم روی دستگاه بیشتر هزینه گردد قیمت دستگاه نیز بالا خواهد رفت، همه قطعات به کار رفته بر روی دستگاه کارتن سازی در کیفیت کارتن تولید شده موثر می باشد.


 


قبل از راه اندازی خط تولید کارتن سازی بهتر است با فرایند تولید کارتن در این صنعت آشنا شویم در این صنعت،  ورق کارتن که در خط تولید کارتن سازی مورد استفاده قرار می گیرد از رول کاغذ تولید می گردد و با توجه به نیازی که در بازار وجود دارد این ورق کارتن به شکل و قالب های مختلفی بسته بندی می گردد. ورق کارتن پایه سلولزی دارد و در بسته بندی صنایع مختلف حرف اول را می زند و معمولا از ۳ تا ۵ لایه تشکیل شده است. بستگی به نوع دستگاه در صنعت کارتن سازی و خط تولید کارتن سازی کارتن ها به دو شکل وجود دارند. کارتن عادی که ضخامت بیشتر از ۲ میلیمتر دارند و با دستگاه تبدیل برش و چاک در آنها ایجاد می شود و برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد  نوع دیگری از کارتن که در خط تولید کارتن سازی تولید می گردد کارتن مدل دار است که بوسیله قالب های تیغ دار  تولید می‌شود. کارتن های مدل دار  در بسیاری از صنایع برای بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا کارتن های میوه که سوراخ دار است  کارتن تلسکوپی و کارتن های دسته دار نمونه ای از کارتن های مدل دار که در خط تولید کارتن سازی با دستگاه ویژه این کارتن ها تولید می گردند.


چه فضایی برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی مورد نیاز است؟


خط تولید کارتن سازی برای تولید کارتن نیاز به فضایی برای نصب دستگاه ها  و کار کارگران دارد هر چه مساحت بیشتر باشد مسلما کار کردن آسانتر خواهد بود  ولی به صورت میانگین بهترین شرایط برای شروع کار حدود ۲۵۰ متر می باشد چون راه اندازی خط تولید کارتن سازی در سال های بعد دارای سفارش های بیشتری خواهد بود و نیاز به فضای بزرگتری خواهد بود. برای شروع کار خط تولید کارتن سازی و دستگاه‌ها باید کارگاه دارای برق سه فاز باشد البته تمام دستگاه ها نیاز به برق سه فاز ندارند. برای شروع کار و راه اندازی نیروی زیادی برای کار با دستگاه وجود ندارد ولی به مرور زمان افزایش کارگران اجتناب ناپذیر خواهد بود. استقبال زیادی از تولید کارتن و انواع بسته بندی های کارتنی می شود زیرا کارتن به راحتی قابل بازیافت است و می تواند دوباره به عنوان مواد اولیه همین کارخانه ها  مورد استفاده قرار بگیرد به همین دلیل در میان افراد دوستدار محیط زیست بسیار طرفدار دارد و همکاری های لازم برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی صورت می گیرد.


 


تماس با ما:


آدرس:


 شعبه اول :تهران سه راه آدران شهرک صنعتی زواره ای


شعبه دوم: میدان نماز شهریار ۲ کیلومتر به سمت تهران


تلفن کارخانه : ۰۲۱۵۶۵۸۷۵۴۱


تلفن همراه: ۰۹۱۲۳۹۶۰۹۱۱


شماره تلگرام و واتس آپ : ۰۹۳۸۰۶۷۴۶۰۳


طهماسب پور


تهیه و ارسال رپرتاژ توسط ادوردز ۲۰ برای برسی هزینه تبلیغات گوگل کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=297101

ثبت نظر

-