بیست و دومین مانور سراسری زلزله با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برگزار شد

  • کد خبر : 296626
  • 09 آذر 1399 - 0:56
بیست و دومین مانور سراسری زلزله  با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برگزار شد

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری :

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۴۴

ناحیه یک ری

شهرری(پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری از اجرای برنامه نمادین بیست و دومین مانور سراسری زلزله در بستر فضای مجازی شاد با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله خبرداد.

رحمت‌الله قاسمی‌پور معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری در گفتگو با پانا گفت: امسال بیست و دومین مانور سراسری زلزله روز شنبه ۸ آذر ماه ۹۹ با پخش آژیر زلزله از رادیو سراسری به صورت همزمان برگزار شد.

قاسمی‌پور اظهار کرد: در سالهای گذشته مانور سراسری زلزله در مدارس بصورت حضوری انجام می‌شد که امسال به دلیل شرایط کرونا، فرصت خوبی برای خانواده‌ها است تا ضمن مطالعه محتوای آموزشی مانور که از طریق آموزش و پرورش ارسال شده است، والدین و دانش‌آموزان در منزل یک مانور نمادین برگزار کنند و با اجزای سازه‌ای و غیر سازه‌ای ساختمان که در برابر زلزله آسیب‌پذیر هستند آشنا و نحوه پناهگیری را آموزش ببینند که قطعا این مانورها می‌تواند در شرایط زلزله در تصمیم‌گیری‌ها کمک موثری باشد.
افسانه شهبازی، مسئول سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه‌ یک شهرری نیز در این رابطه گفت: با توجه به زلزله خیز بودن کشور، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی، برگزاری مانور زلزله و آموزش مهمترین اقدامات در این شرایط است.
شهبازی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی، امکان اجرای برنامه مذکور و مانور سراسری به شکل یکپارچه میسر نیست، لذا تغییراتی در نحوه برگزاری مانور سال جاری پیش‌بینی شد تا دانش‌آموزان همراه با خانواده‌های خود بتوانند اطلاعات لازم را در خصوص ایمنی در برابر زلزله کسب کنند.
مسئول سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه‌ یک‌ شهرری عنوان کرد: بیست و دومین مانور سراسری زلزله توسط سازمان دانش آموزی با مشارکت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و سازمان مدیریت بحران صدا و سیما و جمعیت هلال‌احمر در بستر شبکه شاد در منازل برگزار شد و دانش‌آموزان در سطح ناحیه یک ری پس از دریافت اطلاعیه و راهنمای اجرای بیست و دومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در منازل، استقبال مناسبی از این طرح انجام دادند.
او افزود: مانور سراسری زلزله امسال با همکاری اعضای خانواده بود که با کمک مربیان پیشتاز مدارس منطقه، ضمن آگاهی و آموزش مجازی به دانش‌آموزان، شاهد تولید محتواهای آموزشی باکیفیت و تولید فیلم اجرای مانور توسط دانش‌آموزان در این زمینه بودیم. همچنین طبق اطلاعیه شماره دو، دانش‌آموزان می توانند تا سیزدهم آذر، فیلم مانور را بر اساس معیارهای خواسته شده به دبیرخانه ارسال کنند.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=296626

ثبت نظر

-