اقدامات لازم علیه عاملان ترور شهید فخری‌زاده انجام شود

  • کد خبر : 296142
  • 08 آذر 1399 - 18:03
اقدامات لازم علیه عاملان ترور شهید فخری‌زاده انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، آورده است: ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰، در شهر آبسرد استان تهران، آقای محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته ایرانی، در یک حمله تروریستی ترور شد. یکی از آخرین خدمات شهید فخری زاده نقش برجسته وی در تولید اولین کیت بومی تشخیص کرونا بود که سهم بزرگی در تلاش‌های ملی ما در مهار این همه گیری در زمانی داشته است که ایران تحت تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده است که به شدت مانع دسترسی ما به کالاهای بشردوستانه از جمله داروها و تجهیزات پزشکی می‌شود.

وی همچنین مدیریت توسعه واکسن کرونا را بر عهده داشته است.

در ادامه این نامه با اشاره به ترور چندین دانشمند برجسته ایرانی در حملات تروریستی طی دهه گذشته، آمده است: شواهد قاطع نشان می‌دهد که برخی از طرف‌های خارجی در پشت این ترورها بوده‌اند.

تخت‌روانچی در نامه خود اضافه کرده است: ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده – با نشانه‌های جدی مسئولیت رژیم صهیونیستی در آن – تلاش ناامیدانه دیگری برای ایجاد ویرانی در منطقه ما و همچنین به هم زدن توسعه علمی و فناوری ایران است.

در حالی که طی چهل سال گذشته، هیچ فشار و حملات تروریستی نتوانسته است مانع دستیابی ما به علم و فناوری مورد نیاز برای توسعه اقتصادی – اجتماعی شود.

وی همچنین با اخطار به ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در اجرای اقدامات ماجراجویانه علیه ایران، به ویژه در دوره باقی مانده از دولت کنونی ایالات متحده بر حق جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ همه اقدامات لازم برای دفاع از مردم و تأمین امنیت خود، تاکید کرده است.

در انتهای این نامه نیز از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواسته شده است این اقدام تروریستی غیرانسانی را به شدت محکوم کنند و اقدامات لازم را علیه عاملان آن انجام دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=296142

ثبت نظر

-