حزب الله: شهادت عین شرافت ماست/ از ترورها هراسی نداریم

  • کد خبر : 295631
  • 08 آذر 1399 - 12:40
حزب الله: شهادت عین شرافت ماست/ از ترورها هراسی نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، معاون دبیرکل حزب الله لبنان به ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «شیخ نعیم قاسم» ترور این دانشمند هسته‌ای توسط ایادی آمریکا و اسرائیل را به رهبر معظم انقلاب، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ملت ایران تسلیت گفت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان این اقدام تروریستی را بخشی از جنگ علیه ایران، منطقه آزاد و فلسطین برشمرد و گفت: ما این تجاوز ننگین را محکوم می‌کنیم و پاسخ آن را به مراجع ذیربط در ایران مربوط می‌دانیم. اما در هر صورت شهادت شرافت ماست و ترورها ما را نمی‌لرزاند.

شیخ نعیم قاسم در بخشی دیگر از سخنانش گفت: حزب الله در طرحی که تدوین کرده است به موفقیت‌های زیادی دست یافته از جمله اینکه کشور دنباله روی مستکبران چه آمریکا یا غیر آن نباشد. تمام فشارها به حزب الله نیز بخاطر موفقیت‌های زیادی است که در عرصه‌های مختلف کسب کرده است.

وی افزود: با این وجود ما بدون نگرانی هستیم و با تمام آرامش رفتار می‌کنیم و از وضعیت خود خشنودیم و هرچه فشارها افزایش یابد اهمیت مواضع خود را درک می‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم در خصوص تشکیل دولت لبنان هم گفت: ارتباط نداشتن کافی الحریری با برخی گروه‌ها دلیل به تأخیر افتادن تشکیل کابینه است و همچنین موضع آمریکا که اگر کابینه باب میلش نباشد، به اشکال مختلف فشار می‌آورد.

معاون دبیرکل حزب الله ادامه داد: راهکار، جرأت به خرج دادن در تشکیل دولت و پر کردن فاصله هاست تا به دولتی دست یابیم که همه اصول و ضوابط کلی را رعایت می‌کند.

شیخ نعیم قاسم گفت: هدر دادن وقت به نفع هیچکس نیست و برخی منتظرند تا رئیس جمهور جدید آمریکا روی کار آید تا دولت منطبق با خواست آمریکا باشد.

وی همچنین از دولت پیشبرد امور لبنان نیز خواست در نبود دولت جدید بر اساس قانون اساسی نشست‌هایی را برای حل مشکلات مردم برگزار کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=295631

ثبت نظر

-