پرتاب آزمایشی موشک مافوق صوت زیرکن روسیه+عکس

  • کد خبر : 294572
  • 07 آذر 1399 - 19:44
پرتاب آزمایشی موشک مافوق صوت زیرکن روسیه+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوچه “دریاسالار گارشکوف” ناوگان دریای شمال روز پنجشنبه شلیک آزمایشی موشک کروز مافوق صوت زیرکن را در آب‌های ساحلی دریای سفید به سمت یک هدف پیچیده تعیین شده در دریای بارنتس را با موفقیت انجام داد.


پرتاب آزمایشی موشک مافوق صوت زیرکن روسیه+عکس

وزارت دفاع یادآور شد که شلیک این موشک در چارچوب بخشی از آزمایشات انواع جدید تسلیحات نظامی در روسیه انجام شده است. بر اساس داده‌های کنترل عینی، سرعت پرواز موشک کروز مافوق صوت زیرکن در این آزمایش از ۸ برابر سرعت صوت فراتر رفته و این موشک با پیمودن مسافتی ۴۵۰ کیلومتری، با موفقیت یک هدف دریایی تعیین شده در آب‌های دریای بارنتس را مورد اصابت قرار داد.
وزارت دفاع روسیه افزود، در آزمایش قبلی در اوایل ماه اکتبر (اواسط مهر ماه) هم ناوچه “آدمیرال گارشکوف” ناوگان دریای شمال یک موشک مافوق صوت “زیرکن” را پرتاب کرده بود که موشک با موفقیت به هدفی در فاصله ۴۵۰ کیلومتری در دریای بارنتس اصابت کرده بود.


پرتاب آزمایشی موشک مافوق صوت زیرکن روسیه+عکس

لازم به یادآوری است، “ولادیمیر پاپوکین” معاون وقت وزیر دفاع روسیه در فوریه سال ۲۰۱۱ از برنامه ساخت مجموعه موشکی استقرار دریایی “زیرکن”، از نوع موشک‌های کروز هایپرسونیک در چارچوب برنامه تأمین تسلیحاتی دولت برای سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۲۰ خبر داده بود. آزمایش‌های پرواز این موشک مافوق صوت، از سال ۲۰۱۵ آغاز شد.
“ولادیمیر پوتین”، رئیس جمهوری روسیه در پیام سالانه خود به مجمع فدرال در فوریه سال ۲۰۱۹ روشن کرد که موشک زیرکن قادر است تا سرعتی در حدود ۹ برابر سرعت صوت داشته باشد و قادر خواهد بود تا اهداف زمینی و زمینی را در فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مورد اصابت قرار دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=294572

ثبت نظر

-