تاثیر جو بایدن در بازار جهانی خودرو

  • کد خبر : 294241
  • 07 آذر 1399 - 15:34
تاثیر جو بایدن در بازار جهانی خودرو

 

 

بازار جهانی خودرو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نیوز: به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از دیجیاتو، شاید بدانید دموکرات‌ها توجه زیادی به انرژی‌های نو دارند. از این رو در دوره باراک اوباما، قوانین سختگیرانه‌ای برای میزان آلایندگی خودروها وضع شد. اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ اندکی از فشارهای موجود کاسته شده و خودروسازان و بازار جهانی خودرو با خیالی راحت‌تر استراتژی‌های خود را پیش بردند.

یکی از اختلافاتی که ترامپ با دموکرات‌ها داشت، به مشوق ۷,۵۰۰ دلاری فدرال برای مدل‌های الکتریکی مربوط می‌شد. دموکرات‌ها معتقد بودند این رقم باید افزایش پیدا کند تا با پایین آمدن قیمت نهایی، میزان استقبال از خودروهای سبز بیش از پیش شود. در مقابل، ترامپ ضمن مقاومت در برابر این خواسته، اعتقاد داشت مشوق ۷,۵۰۰ دلاری را کلا باید حذف کرد!

با ورود جو بایدن به کاخ سفید، انتظار می‌رود خودروسازان باز هم به کاهش میزان آلایندگی مدل‌های تولیدی خود ملزم شوند که آن هم طبیعتا به توسعه بیشتر خودروهای برقی منجر خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود بایدن از طرح افزایش مشوق مخصوص خودروهای برقی حمایت خواهد کرد.

طبق گزارش ‌ان‌بی‌سی نیوز،

بایدن یک شبکه شارژ گسترده کشوری ایجاد خواهد کرد. تا نگرانی‌ها در رابطه با نبود زیرساخت‌های لازم و مسافت قابل پیمایش خودروهای برقی رفع شود. در حال حاضر ۲۷,۰۲۱ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در ایالات متحده وجود دارد. اما بایدن می‌خواهد این رقم را به ۵۰۰ هزار واحد افزایش دهد.

علاوه‌بر موارد یاد شده. احتمال می‌رود بایدن به معاهده اقلیمی پاریس بازگشته و استانداردهای مربوط به میانگین مصرف سوخت کل مدل‌های تولیدی هر برند را که قبلا توسط اوباما پایه‌گذاری شده. احیا کند. سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های نو – شامل انرژی خورشیدی و بادی – به منظور هر چه پایدارتر کردن ایستگاه‌های شارژ دیگر موردی است. که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند.

گفته می‌شود. جو بایدن پس از شروع به کار، صندلی مدیریت آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا را در اختیار مری نیکولز (Mary Nichols) خواهد گذاشت. خانم نیکولز در حال حاضر ریاست شورای منابع هوای کالیفرنیا (CARB) را بر عهده دارد. وی نشان داده که از مخالفان سرسخت خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز بوده. و با جدیت تمام از افزایش فروش مدل‌های الکتریکی حمایت می‌کند.

به‌طور کلی می‌توان اینگونه نتیجه گرفت پیروزی جو بایدن به نفع بازار جهانی خودرو و برندهایی خواهد بود. که در زمینه خودروهای سبز مشغول تحقیق و توسعه هستند. قطعا می‌دانید تسلا سردمدار این دسته محسوب می‌شود.

 

همچنین بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=294241

ثبت نظر

-