نسل دوم میسترا کاملا متحول شده و جز لوگو هیچ وجه اشتراکی با نسل قبلی ندارد! از حیث طراحی این خودرو را میتوان حاصل ترکیب سوناتا و سانتافه دانست، چرا که فرم کلی اتاق و نمای روبرویی آن، این دو مدل محبوب را در ذهن تداعی میکنند.
نسل اول هیوندای میسترا؛ این نسل سال ۲۰۱۳ معرفی شد وچهار سال بعد، هیوندای از نسخه فیسلیفت آن پردهبرداری کرد
نسل دوم هیوندای میسترا
در داخل کابین با فضایی مینیمال اما زیبا روبرو هستیم. نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت در قسمت فوقانی داشبورد جا خوش کرده و اندکی به سمت راننده زاویه دارد. در پشت فرمان جذاب D شکل هم از نمایشگری با همین ابعاد برای ارائه اطلاعات مختلف بهره گرفته شده است.
نسل دوم هیوندای میسترا به سیستمهای ایمنی متعددی مجهز شده که از مهمترین آنها باید به مواردی مثل دستیار پیشگیری از برخورد، دستیار رانندگی در اتوبان، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر سیستم مسیریاب، اخطار عبور وسیله نقلیه دیگر از پشت خودرو و سیستم دید ۳۶۰ درجه اشاره کرد.
در نمای عقب میسترا شباهت زیادی به سوناتا دارد
در زیر کاپوت مدل پایه از میسترا ۲۰۲۱ یک موتور ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر نصب شده است. این موتور توانایی تولید ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. کسانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند، میتوانند به سراغ نسخه مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری توربو بروند. این موتور ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در کنار موتورهای بنزینی، هیوندای میسترا ۲۰۲۱ با پیشرانه تمام الکتریکی نیز راهی بازار شد. نیروبخش این نسخه موتوری الکتریکی با ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. وظیفه تامین انرژی این نسخه پک باتری ۵۶٫۵ کیلووات ساعتی است که به گفته هیوندای با تکیه بر آن امکان پیمایش ۵۲۰ کیلومتر مسافت با یک بار شارژ وجود دارد.
خودروساز کرهای ادعا میکند در صورت اتصال به شارژرهای پر سرعت، میزان شارژ باتری میسترای برقی در عرض ۴۰ دقیقه از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد میرسد. اما اگر این خودرو با سوکت معمولی شارژ شود، پر شدن کامل باتری ۹٫۵ ساعت طول خواهد کشید.
درباره قیمت نسخههای مختلف هیوندای میسترا فعلا اطلاعاتی منتشر نشده؛ بر اساس برنامهریزیها این خودرو از سال آینده در بازار چین عرضه میشود.