همکاری فعلی دو طرف تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت، ولی طبق صحبتهای آقای زیپس به احتمال زیاد در سالهای بعدی نیز شاهد روابط نزدیک این دو برند معروف خواهیم بود. شاید توسعه مشترک خودروهای پیل سوختی، یکی از زمینههای همکاریهای بعدی بامو و تویوتا باشد.
اگر این موضوع صحت داشته باشد، تویوتا یک شریک تجاری عالی برای بامو خواهد بود، چرا که این کمپانی ژاپنی تجربه بالایی در حوزه خودروهای پیل سوختی کسب کرده و با جدیت تمام در این زمینه مشغول تحقیق و توسعه است.
بد نیست اشاره کنیم تویوتا از سال ۲۰۱۴ مدل هیدروژنی میرای را روی خط تولید دارد. این سدان سایز متوسط بزودی با نسل دوم جایگزین میشود، نسلی که از آن طراحی رادیکال قبلی فاصله گرفته و از بدنه سادهتری برخوردار است. پیشرانه این نسل از میرای ارتقا پیدا کرده و توانایی تولید ۱۸۲ اسب بخار قدرت را دارد. این رقم ۳۰ اسب بخار بیشتر از قدرت تولیدی نسل نخست میرای است. تویوتا ادعا میکند میرای جدید قادر است با مخزن پر تا ۵۲۸ مایل (۸۵۰ کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد.
نکته دیگری که در صحبتهای مدیرعامل بامو نهفته، تمایل این برند به کاهش تنوع و سادهسازی سبد محصولات است. به گفته وی، یک یا چند مدل کوپه، کانورتیبل و رودستر ممکن است قربانی سیاست جدید کمپانی شوند. با تامل در این بخش از صحبتهای آقای زیپس شاید بتوان اینگونه نتیجه گرفت سریهای ۲، ۴، ۸ و رودستر Z4 با خطر توقف تولید در سالهای آینده روبرو هستند.
در حال حاضر باواریاییها سرگرم تنوعبخشی به مدلهای کراساوور بوده و میخواهند از روند افزایش محبوبیت این دسته بیشترین بهرهبرداری را داشته باشند. تازهترین عضو این دسته کراساوور برقی iX است که چند روز پیش با ظاهری جنجالی معرفی شد. برخی تصاویر جاسوسی حکایت از آن دارند که بامو خود را برای رونمایی از شاسیبلند درشت اندام X8 نیز آماده میکند.
شایان ذکر است بامو دوران حساسی را سپری میکند. در چند ماه گذشته انتقادها از زبان طراحی جدید این کمپانی به بیشترین حد رسیده؛ چنانچه همنشینی با تویوتا هم منجر به فاصله گرفتن این برند از آن روح اسپرت همیشگیاش شود، در سالهای پیش رو جهتگیریها و واکنشهای طرفداران متفاوتتر از همیشه خواهد بود.