خودروی برقی اپل احتمالا از سیستم تاریک کردن خودکار شیشه‌ها برخوردار است+عکس

  • کد خبر : 291907
  • 06 آذر 1399 - 1:55
خودروی برقی اپل احتمالا از سیستم تاریک کردن خودکار شیشه‌ها برخوردار است+عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، خودروی برقی اپل که فعلاً با نام اپل کار (Apple Car) شناخته می‌شود، احتمالاً از سیستم هوشمند تاریک کردن پنجره‌ها برخوردار است که با استفاده از فناوری کریستال مایع و فیلترها، از ورود نورهای مضر خورشید به درون اتاقک جلوگیری کرده و حریم خصوصی سرنشینان را افزایش می‌دهد.
اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) به تازگی دو پتنت اپل را تأیید نهایی (Grant) کرده که نشان می‌دهند این شرکت برای ارتقا حریم خصوصی سرنشینان و همچنین کاهش اثرات مخرب نور خورشید بر چشمان راننده، به فکر استفاده از سیستم هوشمند تاریک کردن پنجره‌ها در خودروی برقی خود است.


خودروی برقی اپل احتمالا از سیستم تاریک کردن خودکار شیشه‌ها برخوردار است+عکس
طرح مفهومی خودروی برقی اپل که توسط Motor Trend طراحی شده است


اپل در پتنت اول از بکارگیری ماژول‌های کریستال مایع سخن گفته که احتمالا به معنی چند لایه بودن شیشه پنجره‌های خودرو برای جلوگیری از ورود نورها به درون اتاقک است. اپل ظاهراً به دنبال استفاده از فیلترهای مختلف در پنجره اتومبیل است که مانع از ورود نور فرابنفش و فروسرخ به درون خودرو شده و علاوه بر محافظت از چشمان سرنشینان، از بالا رفتن بیش از حد دمای اتاقک در فصل تابستان جلوگیری می‌کنند.
در پتنت دوم، از بکارگیری سیستم و متدی برای «ارتقا حریم شخصی و تاریک شدن پنجره‌ها به شکل دینامیک» اشاره شده که خصوصیات آن مشابه با پتنت اول بوده و برای تغییر میزان شفافیت پنجره‌های خودرو در نظر گرفته شده است. اپل در پتنت خود اشاره می‌کند که روش‌های فعلی برای تاریک کردن پنجره‌های خودرو «به حد کافی از سرنشینان در برابر اثرات مخرب نور خورشید و نورهای دیگر محافظت نکرده» و «تأثیر چندانی در ارتقا حریم خصوصی» ندارند.


خودروی برقی اپل احتمالا از سیستم تاریک کردن خودکار شیشه‌ها برخوردار است+عکس
شایعات حاکی از آنند که Alexander Hitzinger، مهندس ارشد سابق پورشه در حال فعالیت روی پروژه Titan است


در این پتنت به اتصال یک دستگاه کامپیوتری به ماژول‌های تاریک کننده پنجره اشاره شده که می‌توانند سطح شفافیت شیشه‌ها را با بوسیله ولتاژ تغییر دهند. این کامپیوتر با تحلیل اطلاعات سنسورهای مختلف خودرو، وضعیت خودرو را تشخیص داده و به طور خودکار پنجره‌ها را تاریک می‌کند.
منظور از سنسورها، احتمالاً GPS، دماسنج، فشارسنج، رطوبت‌سنج، سنسورهای نور محیطی، دوربین‌های دو بعدی و سه بعدی، سنسور وزن، فروسرخ، LiDAR و غیره است. کامپیوتر خودرو با دریافت داده‌های این سنسورها، در مورد میزان دید راننده تصمیم گیری کرده و شفافیت شیشه‌ها را کاهش یا افزایش می‌دهد. این سیستم همچنین با استفاده از داده‌های موقعیت مکانی GPS پارک شدن خودرو در خیابان‌های داخل شهر را تشخیص داده و شیشه‌ها را برای ارتقا حریم خصوصی تاریک می‌کند.
برخی شایعه‌ها حاکی از آنند که اپل در پروژه‌ای مخفی به نام Project Titan در حال ساخت یک اتومبیل برقی خودران است. این خودرو احتمالاً «اپل کار» نام خواهد گرفت و سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۵ رونمایی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=291907

ثبت نظر

-