نگرانی بانک آمریکایی درباره آینده اوپک پلاس

  • کد خبر : 290224
  • 05 آذر 1399 - 7:03
نگرانی بانک آمریکایی درباره آینده اوپک پلاس

نگرانی بانک آمریکایی درباره آینده اوپک پلاس

بانک آمریکایی گلدمن ساکس با نزدیک شدن به نشست وزارتی اوپک پلاس و تصمیم احتمالی آنها برای محدود کردن تولید نفت، نسبت به آینده این ائتلاف ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد که با نزدیک شدن به نشست وزیران نفت و انرژی و تصمیم احتمالی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) برای تداوم رقم کنونی کاهش عرضه نفت، نگرانی‎های جدیدی درباره آینده این ائتلاف ایجاد می‎شود، زیرا این ائتلاف باید سعی کند هم‌زمان با تلاش برای برقراری توازن در بازار، درآمد و سهم بیشتری از بازار را به‌دست آورد.


نشست وزارتی اوپک پلاس قرار است ۳۰ نوامبر و یکم دسامبر (دهم و یازدهم آذرماه) برگزار شود.


اعضای ائتلاف اوپک پلاس به احتمال زیاد در این نشست درباره تمدید محدودیت‎های تولید کنونی به‌دلیل ضعف تقاضا در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا گفت‎وگو می‌کنند.


گلدمن ساکس عنوان کرد: مسئله‌ای که به‌طور بالقوه ممکن است سبب پیچیدگی این نشست شود، می‎تواند فشار امارات متحده عربی برای افزایش سهمیه پایه خود باشد که نسبت به عربستان و روسیه کمتر است، اگرچه تصور نمی‎کنیم این موضوع سبب لغو تمدید این توافق شود.


این بانک آمریکایی با توجه به آمارهای بالای ذخیره‌سازی نفت خام، افزایش تولید لیبی و موج تازه‌ای از همه‎گیری ویروس کرونا معتقد است که بهترین اقدام ممکن برای قیمت نفت در شرایط موجود، اقدامی هماهنگ برای محدود کردن تولید در آینده نزدیک است.


گلدمن ساکس انتظار دارد که اوپک پلاس تسهیل کاهش تولید کنونی خود را سه ماهه دیگر به تعویق بیندازد، این تمدید کمک می‎کند تا کمبود عرضه بازار جهانی در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ به یک میلیون بشکه در روز بازگردد.


این بانک پیش‌بینی می‎کند که در صورت تمدید محدودیت تولید این ائتلاف، قیمت نفت خام برنت در سه ماه نخست ۲۰۲۱ به‌طور متوسط ۴۷ دلار برای هر بشکه باشد.


بانک انگلیسی برکلیز نیز روز دوشنبه (سوم آذرماه) اعلام کرد که انتظار دارد اوپک پلاس تسهیل کاهش تولید خود را سه ماه به تأخیر بیندازد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=290224

ثبت نظر

-