آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان مناطق محروم و دوردست توسط دانشجو معلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان

  • کد خبر : 289916
  • 05 آذر 1399 - 0:51
آغاز آموزش حضوری دانش‌آموزان مناطق محروم و دوردست توسط دانشجو معلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان

سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۴

66

تهران (پانا) – معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم افتتاح و بازدید از روند اجرای طرح جهاد تربیتی «کلاس مهربانی» گفت دانشجو معلمان بسیجی با حضور در مناطق محروم، حاشیه شهرها و دوردست استان روند یادگیری دانش آموزان را پیگیری می کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، عباس ضیا معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در آیین افتتاحیه طرح جهاد تربیتی (کلاس مهربانی) ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری علیه السلام، گفت: شیوع ویروس منحوس کرونا در روند آموزش حضوری دانش آموزان مشکلات زیادی ایجاد کرده است اگر چه روند تحصیل دانش آموزان متوقف نشده است و آموزش دانش آموزان از روش های مختلف از جمله؛ “درس نامه های آموزشی” پیگیری می شود اما آموزش حضوری وارتباط چهره به چهره مؤثرترین روش در فرایند یاد دهی و یادگیری است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: آموزش حضوری در برخی از مناطق و شهرستان های دور دست استان ضرورتی انکار ناپذیراست که می توان از ظرفیت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درپیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی و رفع اشکالات درسی استفاده کرد.

وی بی سوادی بعضی از اولیا را مهمترین دغدغه های پیش روی آموزش حضوری دانست و افزود: دانشجو معلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان می توانند به عنوان معلم یار با حضور در کلاس های چند پایه در شناسایی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان مؤثر باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: عدم دسترسی دانش آموزان بی بضاعت به فضای مجازی، نداشتن ابزارلازم ( گوشی تلفن همراه، تبلت و تلویزیون) از مشکلات فرا روی دانش آموزان بی بضاعت و مناطق محروم و دور دست استان است که با طرح جهاد تربیتی می توان در رفع این مشکلات قدم های مؤثر و مفیدی بر داشت و زمینه تحصیل دانش آموزان بی بضاعت را فراهم نمود.

ضیا بیان کرد: بیش از ۵ هزار معلم فداکار کرمانی آموزش را به صورت حضوری در مناطق دوردست استان پیگیری می کنند و بر اساس بررسی ها ی صورت گرفته روند یادگیری در مناطق روستایی و عشایری به خوبی در حال پیگیری است.

وی افزود: از ظرفیت بسیج دانشجویی در مناطق حاشیه ای شهرستان کرمان، رفسنجان و سیرجان، عشایری و دور دست استان جهت رفع اشکالات درسی دانش آموزان و آموزش درسنامه های یادگیری استفاده می شود.

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه طرح جهاد تربیتی با حضورمعاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان و جانشین فرماندهی سپاه ثارالله کرمان و رئیس اداره آموزش و پروورش ناحیه یک و جمعی از مسؤلان استان برگزار شد و در حاشیه این مراسم از روند اجرایی این طرح در مدرسه شهید غلامرضا لنگری زاده بازدید بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=289916

ثبت نظر

-