قربانیان سایت واسطه گر در تله رسید جعلی گرفتار شدند

  • کد خبر : 289096
  • 04 آذر 1399 - 14:35
قربانیان سایت واسطه گر در تله رسید جعلی گرفتار شدند

به گزارش نیوز ،  رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی سرهنگ جواد جهانشیری درتشریح خبر گفت: آقایی با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری از وی در پی درج آگهی و فروش یک عدد گوشی در سایت دیوار ، با کسب دستور قضایی به پلیس فتا استان مراجعه کرد.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: ، شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان گفت در پی فروش یک عدد گوشی ۳۶۰ میلیون ریالی در سایت دیوار و پرداخت وجه آن توسط مشتری به صورت اینترنتی و به رویت رسیدن صفحه پرداخت اینترنتی و حتی پیامک کسر از حساب مشتری ،گوشی به همراه جعبه و انتقال مالکیت در سامانه همتا را تحویل مشتری داده ولیکن پس از ۴ روز هیچ وجهی به حساب وی واریز نشده و شاکی تقاضای روشن شدن حقیقت را داشت.

جهانشیری با اشاره به شناسایی متهم گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم ، کارشناسان پلیس فتا بدنبال جستجو حقیقت ،اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز و با بررسی مستندات موجود در پرونده و اخذ استعلام از مبادی ذیربط، موفق به شناسایی متهم شده که با هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اشاره به سوابق و دستگیری های متعدد متهم در حوزه جعل و کلاهبرداری گفت: متهم که مردی جوان بود در اعتراف به بزه انتسابی خود کسب منفعت مالی و سادگی شهروندان را علت اصلی جرم خود بیان کرد.که با توجه به بررسی های مستندات موجود تعداد ۷ فقره گوشی با ارقام سنگین طی چهار ماه فعالیت به ارزش سه میلیاردو دویست میلیون ریال از وی کشف که متهم به همراه پرونده و مستندات موجود با صدور قرار مناسب توسط دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه ای روانه زندان شد.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید از سایت های واسطه گر اینترنتی نظیر دیوار و شیپور با دقت چشم باز عمل نموده و همچنین با فعال سازی پیامک واریز به حساب ، تا قبل از دریافت وجه به حساب ، خدمات یا کالای خود را تحویل ندهید.

گفتنی است، سایت پلیس فتا استان به آدرس www.cyberpolice.ir  جهت دستیابی به آخرین اطلاعات و اخبار در اختیار شهروندان می باشد و همچنین کاربران گرامی می توانند نقطه نظرات خود به همراه هرگونه انتقاد و پیشنهادی را در بخش گزارشانت مردمی منعکس نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=289096

ثبت نظر

-