توصیه‌های کرونایی؛ مهمانی ممنوع

  • کد خبر : 288648
  • 04 آذر 1399 - 10:05
توصیه‌های کرونایی؛ مهمانی ممنوع

 

 

کرونا

نیوز: تهران (پانا) – طبق بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا دورهمی های خانوادگی و شب نشینی‌ها سهم ۵۳ درصدی در ابتلا به بیماری کرونا طی یک ماه اخیر داشته است بنابراین لازم است تا اطلاع‌ ثانوی از برپایی مهمانی و دورهمی جدا خودداری شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ظهر روز گذشته (دوشنبه سوم آذرماه) تعداد ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۵۵ بیمار جان خود را از دست داده‌اند. همچنین وضعیت ۲۷ استان کشور قرمز و وضعیت ۴ استان نیز نارنجی است. استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور محدودیت‌‌هایی برای کنترل این بیماری اعمال شد اما با ورود به فصل پاییز رفته رفته به آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا افزوده شد. در عین حال اکنون ۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر در وضعیت زرد هستند که در طرح جامع محدودیت‌های کرونا، محدودیت‌ها بر اساس وضعیت شهرها در بخش‌های مختلف اعمال می‌شود.

همچنین برگزاری مهمانی و دورهمی خانوادگی از مشکلات اصلی مدیریت اپیدمی بیماری در کشور است که بنا به توصیه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، ضرورت دارد از هر گونه مهمانی و دورهمی تا اطلاع ثانوی خودداری شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات فراموش نشود.

بر اساس دستورالعمل مبارزه با بیماری کرونا نکات عمومی که باید در آموزش‌ها و ارائه خدمات مد نظر قرار گیرد به شرح زیر است:

– برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا. دست‌های خود را مرتب و درست حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید. یا با مواد ضدعفونی کننده الکلی ۷۰ درجه، دست‌ها را ضدعفونی کنید

– ضدعفونی کردن دست‌ها پس از هر بار تماس با سطوح آلوده یا غیرمطمئن ضروری است

– سطوح آشپزخانه و محل کار را مرتب تمیز و ضدعفونی کنید.

– دست ندهید و روبوسی نکنید

– بیرون از منزل به صورت خود دست نزنید

– هرگز به چشم، بینی و دهان خود دست نزنید

– از دیگران ۲ متر فاصله بگیرید

– در بیرون از منزل حتما از ماسک استفاده کنید

– دستمال کاغذی استفاده شده را به سطل زباله درپوش دار بیندازید

اگرچه علایم سرماخوردگی هم در کرو نا دیده می‌شود ولی علایم اصلی کرو نا سرفه، تب و تنگی نفس هستند. در صورت وجود تنگی نفس یا علایم شبه. آنفلوآنزا همراه با سرفه و تب، با زدن ماسکی که صورت و بینی را می‌پوشاند. به مراکز ۱۶ ساعته یا مراکز مشخص کرو نا و در صورت عدم دسترسی. به نزدیک‌ترین بیمارستان در شهر خود مراجعه کنید.

شماره تماس‌های ۴۰۳۰ و ۱۹۰، آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره پیشگیری و درمان کرو نا است. در صورت وجود هر گونه سوال، با تماس با این مراکز از اقدامات صحیح آگاه خواهید شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=288648

ثبت نظر

-