اگر شهر‌ها در ایران قرنطینه می‌شدند چه مشکلی پیش می‌آمد؟

  • کد خبر : 28821
  • 04 فروردین 1399 - 4:41
اگر شهر‌ها در ایران قرنطینه می‌شدند چه مشکلی پیش می‌آمد؟

کد خبر: ۱۴۷۳۴۳

تاریخ انتشار: یکشنبه ۰۳ فروردین ۱۳۹۹ – ۲۳:۳۰

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از عواقب قرنطینه شهر‌های درگیر کرونا می‌گوید.

به گزارش نیوز، این روز‌ها موضوع قرنطینه شهر‌ها چیزی است که به وفور می‌شنویم. این ایده که اگر مسئولان اولین شهر درگیر شده با کرونا را قرنطینه می‌کردند، ویروس در تمام کشور منتشر نمی‌شد. موضوع قرنطینه شهر‌ها اکنون که ویروس در تمام کشور منتشر شده و افراد زیادی را درگیر کرده است، فایده ایی ندارد. با این حال متخصصان از مزایا و معایب قرنطینه صحبت می‌کنند.

حسام الدین سیف زرگر رئیس مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پروتکل‌های خاصی برای قرنطینه یک فضا، یک شهر و یک منطقه وجود دارد. این قرنطینه باعث کاهش اضطراب بقیه مناطق می‌شود، اما برای افرادی که در شهر قرنطینه شده حضور دارند اضطراب بالایی را به همراه می‌آورد و این دور بودن از خدمات و رسانه‌ها را به وجود می‌آورد و ممکن است گزارش‌های نادرست درباره محل قرنطینه شده به دست بیاید.

او افزود: زمانی می‌توانیم از قرنطینه استفاده کنیم که از لحاظ روانشناختی اطمینان حاصل کنیم آسیبی برای مرکز قرنطینه شده و افرادی که در آن زندگی می‌کنند ایجاد نمی‌شود و ما می‌توانیم آسیب را به حداقل برسانیم. بهترین امکانات درمانی و روانشناختی و تسهیلات مختلف برای منطقه قرنطینه شده در نظر بگیریم تا مردم دچار ترس نشوند.

سیف زرگر تاکید کرد: برخی می‌گویند ووهان چین قرنطینه شد؛ اما سوال این است که آیا با قرنطینه این شهر توانستند شیوع ویروس کرونا را در دیگر مناطق کنترل کنند؟ شواهد نشان می دهد که این اتفاق نیفتاد.

او گفت: به نظرم صحبت مداوم درباره قرنطینه شهر‌ها دردی را از ما دوا نمی‌کند چرا که دیگر الان برای انجام این کار دیر است. باید، اما و اگر‌ها را درمورد کرونا ویروس کنار بگذاریم و به اقداماتی که اکنون می‌توانیم برای پیشگیری انجام دهیم فکر کنیم.

او در پایان به مردم توصیه کرد: کاری که در حال حاضر می‌توانیم انجام دهیم، مراقبت از بهداشت فردی و سلامت خودمان و نزدیکانمان است. هم چنین اگر بیمار هستیم در خانه بمانیم و از تماس با افراد دیگر اجتناب کنیم.

در حال حاضر با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی، برخی افراد بار سفر بسته و به شهر‌های دیگر می‌روند. این خود عامل گسترش ویروس در سراسر کشور است؛ بنابراین کارشناسان مکررا توصیه می‌کنند در خانه بمانید و به قرنطینه خانگی بپردازید تا کنترل و مهار ویروس کرونا سرعت بیشتری پیدا کرده و خسارت کمتری به مردم ایران وارد شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=28821

ثبت نظر

-