مهدی پور: به ورزش بوکس اهمیت داده نمی‌شود/اولین مدال جهانی تاریخ ایران را کسب می‌کنیم

  • کد خبر : 286964
  • 03 آذر 1399 - 10:41
مهدی پور: به ورزش بوکس اهمیت داده نمی‌شود/اولین مدال جهانی تاریخ ایران را کسب می‌کنیم

 

 

نیوز: رضا مهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی نیوز با اشاره به برگزاری مرحله دوم اردوی تیم ملی بوکس جوانان، اظهار داشت: اردوی دو هفته‌ای تیم ملی جوانان از ۱۵ آذر ماه در قم آغاز می‌شود. به خاطر بیماری کرونا تمرینات دو هفته‌ای برنامه‌ریزی شده است که از لحاظ روحی و روانی برای ملی‌پوشان مناسب است.

برای ادامه اردوها نیز برنامه‌های آماده‌سازی تیم را به فدراسیون داده‌ایم و اگر شرایط کرونایی در کشور بحرانی نشود، بالطبع اردوها به موقع انجام خواهد شد.

 

آشنایی با رشته ورزشی بوکس | ساعدنیوز

 

تمرینات تمامی ملی‌پوشان را از طریق فضای مجازی

وی در مورد وقفه دو ماهه اردوها نیز عنوان کرد: تمرینات تمامی ملی‌پوشان را از طریق فضای مجازی زیر نظر داریم. سه گروه در واتساپ تشکیل دادیم که مرتضی سپهوند، ایمان طیبی و خودم به هر سه گروه نظارت دارم. هر روز برنامه تمرینی را به بچه‌ها می‌دهیم و سپس گوشه‌ای از تمرینات‌شان را برای کادر فنی ارسال ‌می‌کنند. اعضای کادر فنی هر شب از طریق ویدئو کنفرانس با هم صحبت می‌کنیم و تمرینات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در نهایت نقاط ضعف و قوت نفرات را در هر روز تمرین اعلام می‌کنیم. این کار برای ملی‌پوشان تاثیرگذار است و دچار عقب افتادگی هم نمی‌شویم.

 

فواید ورزش بوکس کدامند و چگونه بصورت کاملا اصولی شروع کنیم؟ - هنر فردی

 

آیا تیم کامل به مسابقات جهانی اعزام می‌شود؟

 

سرمربی تیم ملی بوکس جوانان در پاسخ به این سوال که آیا تیم کامل به مسابقات جهانی اعزام می‌شود؟ گفت: تمام تلاش‌مان این است که همه نفرات تیم ملی جوانان را به رقابتهای جهانی اعزام کنیم. اما اولین شرط برای بوکسورهای ملی‌پوش این است که توانایی‌شان در زمینه‌های آمادگی جسمانی و تکنیکی به اندازه حضور در مسابقات جهانی باشد.

مهدی‌پور در خصوص کسب اولین مدال جهانی بوکس کشورمان، تاکید کرد: اگر برنامه‌های اردویی با نظم و مستمر انجام شود و همچنین شانس و قرعه خوبی به بوکسورهای ما بخورد، اولین مدال تاریخ بوکس ایران را در مسابقات جهانی به دست خواهیم آورد.

 وی درباره تفاوت بوکس ایران با سایر کشورها هم یادآور شد: در بیشتر دنیا، بوکس ورزش طراز اول کشورهاست. هزینه‌های قابل توجه‌ای برای پیشرفت و رشد این ورزش در نظر گرفته می‌شود.

کشورهای آسیایی نظیر هند، ازبکستان، ژاپن، تایلند، کره‌جنوبی و… اردوهای برون مرزی بسیار زیادی را قبل از مسابقات رسمی خودشان برگزار می‌کنند، ولی در ایران به ورزش بوکس خیلی اهمیت داده نمی‌شود. اگر می‌خواهیم در مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک مدال بگیریم، باید به بوکس مثل یک ورزش طراز اول توجه شود.

 

یک فایت کلاب بدون خونریزی با 10 راه پیشگیری از آسیب‌های ورزش بوکس

 

سرمربی تیم ملی  جوانان افزود: در تمام کشورهای دنیا، کسب یک مدال طلای بوکس در بازی‌های المپیک و رقابتهای جهانی از گرفتن مدال کشتی بازتاب خبری بالاتر و بیشتری دارد.

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: از وقتی که حسین ثوری به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد، شرایط بسیار تغییر کرده است. ورزش بوکس در ارگان و نهادها از نظیر شهرداری، ارتش، دانشگاه‌ها و … رونق گرفته است. امیدوارم روزهای امید بخشی در آینده رقم بخورد و روند پیشرفت و رشد ادامه پیدا کند تا شاهد موفقیت‌ها بوکس باشیم.

 

 

 

بیشتر بخوانید: 

 

آغاز اردوی چهارم تیم ملی بوکس از امروز

عدم صلاحیت ۵۷ کشور برای حضور در انتخابات جهانی بوکس

آغاز دور جدید اردوی تیم ملی بوکس از هفته آینده / انتخابی دوم در دی برگزار می‌شود

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286964

ثبت نظر

-