کرونا در آمریکای لاتین طی یک روز صدها قربانی گرفت

  • کد خبر : 286803
  • 03 آذر 1399 - 8:40
کرونا در آمریکای لاتین طی یک روز صدها قربانی گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، شیوع کرونا در کشورهای آمریکای لاتین همچنان ادامه دارد و طی شبانه‌روز گذشته تعداد زیادی از مردم کشورهای این حوزه به این ویروس مبتلا شده و یا بر اثر ابتلا به کووید -۱۹ جان باخته‌اند.

برزیل

وزارت بهداشت برزیل امروز یکشنبه ۲۲ نوامبر اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با مرگ ۳۷۶ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۶۸ هزار و ۹۸۹ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان به کرونا نیز با شناسایی ۳۲ هزار و ۶۲۲ مورد جدید طی این مدت به ۶ میلیون و ۵۲ هزار و ۷۸۶ نفر افزایش یافت.

سائوپائولوی برزیل با یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۳۵ مورد ابتلا و ۴۱ هزار و ۲۵۶ مورد فوتی بیشترین آسیب را از کووید -۱۹ در این کشور دیده است.

در این گزارش شمار بهبودیافتگان کرونا در برزیل نیز ۵ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۱۵۸ نفر اعلام شد.

مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک نیز امروز یکشنبه از فوت ۵۵۰ نفر دیگر طی یک روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به ۱۰۱ هزار و ۳۷۳ نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا با شناسایی ۶ هزار و ۷۱۹ مورد جدید در شبانه‌روز گذشته، به ۱ میلیون و ۳۲ هزار و ۶۸۸ نفر افزایش یافت. همچنین ۷۷۴ هزار و ۹۳۰ بیمار نیز بهبود یافتند.

مکزیک با بیش از ۱۲۶ میلیون جمعیت یازدهمین کشور جهان به لحاظ فراوانی موارد ابتلا به کرونا به شمار می‌رود. اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک ۲۸ فوریه و اولین مورد فوتی نیز ۱۹ مارس به ثبت رسید.

آرژانتین

وزارت بهداشت آرژانتین در آخرین گزارش امروز خود اعلام کرد: ۱۱۲ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند، به این ترتیب مجموع قربانیان به ۳۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.

شمار مبتلایان به کووید -۱۹ با شناسایی ۷ هزار و ۱۴۰ مورد جدید در شبانه‌روز گذشته، به ۱ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۸۲ نفر رسید. همچنین شمار بهبودیافتگان در آرژانتین نیز به ۱ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۳ نفر افزایش یافت.

آرژانتین به لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جایگاه نهم جهان قرار دارد.

کلمبیا

بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت کلمبیا، شمار قربانیان کووید -۱۹ در این کشور طی یک روز گذشته با مرگ ۱۷۵ نفر دیگر به ۳۵ هزار و ۱۰۴ تن رسید.

شمار مبتلایان به کرونا در کلمبیا نیز با شناسایی ۷ هزار و ۴۹ مورد جدید طی این بازه زمانی به ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۹۳ نفر افزایش یافت. شمار بهبودیافتگان هم به ۱ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۹۲۳ تن رسیده است.

نخستین مورد ابتلا به کرونا در کلمبیا ۶ مارس شناسایی و اولین مورد مرگ نیز ۲۲ مارس ثبت شد. کلمبیا به لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جایگاه دهم جهان قرار دارد.

شیلی

وزارت بهداشت شیلی امروز درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد که شمار قربانیان با مرگ ۲۷ بیمار دیگر در شبانه‌روز گذشته به ۱۵ هزار و ۳۰ نفر رسید.

همچنین با شناسایی ۱۵۵۸ مورد جدید شمار مبتلایان به ۵۳۹ هزار و ۱۴۳ نفر افزایش یافت. تاکنون ۵۱۴ هزار و ۵۸۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در شیلی سلامتی خود را باز یافته‌اند.

پرو

به گزارش وزارت بهداشت پرو، شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با فوت ۶۵ تن دیگر طی شبانه‌روز گذشته به ۳۵ هزار و ۵۴۹ نفر افزایش یافته است.

با شناسایی ۸۱۶ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در پرو نیز به ۹۴۸ هزار و ۸۱ تن رسید. تاکنون ۸۷۶ هزار و ۳۹۹ تن از بیماران کرونایی در پرو سلامتی خود را بازیافته‌اند.

اولین مورد ابتلا به کرونا در پرو ۶ مارس و اولین مرگ ناشی از این بیماری نیز در ۲۰ مارس شناسایی شد. پرو به لحاظ شمار قربانیان کرونا در جایگاه دوازدهم جهان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=286803

ثبت نظر

-