لغو تجویز داروی «رمدسیویر» از سوی سازمان بهداشت جهانی

  • کد خبر : 284806
  • 02 آذر 1399 - 4:36
لغو تجویز داروی «رمدسیویر» از سوی سازمان بهداشت جهانی

لغو تجویز داروی «رمدسیویر» از سوی سازمان بهداشت جهانی

لغو تجویز داروی «رمدسیویر» از سوی سازمان بهداشت جهانیاختصاصی «تابناک باتو» ـ بنا بر توصیه سازمان بهداشت جهانی دارویی، رمدسیویر نبایست برای بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان تجویز شود.

بنا بر گزارشی که از سوی سازمان بهداشت جهانی در روز سه شنبه منتشر شد (تنها پس از گذشت یک ماه از تایید این دارو از سوی سازمان غذا و دارو جهت درمان بیماران کرونایی بالاتر از ۱۲ سال)، استفاده از این دارو مجاز نیست.

داروی ضد ویروس «رمدسیویر»، veklury نیز نامیده می‌شود و داروی دگزامتازون استروئیدی تنها داروی تایید شده برای معالجه این بیماری است؛ اما بنا بر تحقیقات بسیار و با نظارت سازمان بهداشت جهانی اعلام شده که داروی رمدسیویر برای معالجه بیماران بستری در بیمارستان‌ها اثر بسیار کم و یا حتی بی اثر است.

رئیس مرکز دارو‌های بیماری‌های خاص اتحادیه اروپا در مصاحبه با رویترز گفت: با در نظر گرفتن اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی ـ که بر اساس آزمایش‌های بالینی روی ۱۱ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی در سی کشور جهان به دست آمده است، داروی «رمدسیویر» به عنوان داروی روتین برای بیماری آن کوید ۱۹ توصیه تجویز نشود؛ هرچند این دارو به شکل گسترده‌ای در بیمارستان‌های دنیا مخصوصاً امریکا استفاده می‌شود و تاییدیه استفاده از آن در بیش از ۵۰ کشور جهان صادر شده و یکی از دارو‌هایی بوده که برای رئیس جمهور ترامپ تجویز شده است.

لغو تجویز داروی «رمدسیویر» از سوی سازمان بهداشت جهانی

این در حالی است که مطالعات اخیر نشان داده بود که رمدسیویر، در میان بیمارانی که شدت بیماری آن‌ها کم بوده است، چهار روز زمان بستری این بیماران را در بیمارستان کاهش می‌دهد و از ۱۵ روز به ۱۱ روز می‌رساند؛ هرچند باید تحقیقات بیشتری در مورد تاثیر مثبت این دارو انجام گیرد.

اما مطالعات جدید نشان داده که داروی رمدسیویر اثرات جانبی روی کبد دارد و این دارو جزو دارو‌های سمی ارزیابی شده است.

این مقاله از سوی خانم Erika Edwards ارائه شده؛ وی نویسنده مطالب پزشکی و گزارشگر NBC است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=284806

ثبت نظر

-