همکاری های مشترک سازمان نظام روان شناسی و پلیس

  • کد خبر : 283829
  • 01 آذر 1399 - 14:18
همکاری های مشترک سازمان نظام روان شناسی و پلیس

به گزارش نیوز از پیاگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی روز شنبه در نشست مشترک با محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود: همکاری دو جانبه پلیس و سازمان نظام روانشناسی به عنوان دو نهاد همکار و همسو در کاهش آسیب های روانی- اجتماعی، قدرت عمل و اثربخشی اقدامات را دو چندان می کند.

 وی اظهار داشت: پلیس همواره در کنار مردم  و به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه قرار دارد و آماده همکاری با سازمان نظام روان شناسی و مشاور کشور است. وی، یکی از وظایف و راهبردهای پیشگیرانه و اصلی سازمان نظام روان شناسی را در فضای مجازی، ارتقای آگاهی های مردم نسبت به استانداردب ودن این خدمات توسط افراد متخصص و مورد تایید بودن آنان توسط سازمان نظام قلمداد کرد.

جانشین معاون اجتماعی ناجا افزود: بسترسازی اقدامات در فضای مجازی، همگرایی در زمینه ارائه خدمات تخصصی، برگزاری جلسات کارشناسی و سیاست گذاری در راستای اهداف مشترک، تعامل با سایر سازمان های همسو و همچنین برنامه ریزی مدون اقدامات مبتنی بر بهره مندی از ظرفیت های دو جانبه، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار در همه ابعاد خواهد بود.

حاتمی رئیس سازمان نظان روانشناسی و مشاوره نیز گفت: امروزه نگاه مردم و مسئولان به مقوله روان شناسی و مشاوره تغییر و بهبود یافته است و  براساس پایش های انجام گرفته، حدود نیمی از جستجوهای مردم در فضای مجازی کنونی در جامعه ایرانی،  شامل نگرانی ها و دغدغه های آنها در حوزه روان شناسی، مهارت های زندگی و مشکلات فرزندانشان بوده است،  بنابراین در این شرایط حساس و بحرانی، نقش روان شناسان و مشاوران برجسته تر بوده و آن ها باید در ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه مثمر ثمر واقع شوند که صد البته در این راستا نیروی انتظامی خدمات اثربخشی برای جامعه انجام داده است.

وی همچنین وجود افراد غیرحرفه ای و فرصت طلب در فضای مجازی را یکی از آسیب ها و تهدیدات این حوزه قلمداد کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=283829

ثبت نظر

-