ناجا طرح ضدعفونی کردن معابر را آغاز کرد

  • کد خبر : 283545
  • 01 آذر 1399 - 11:22
ناجا طرح ضدعفونی کردن معابر را آغاز کرد

به گزارش نیوز از پایگاه خبری پلس، کارمند رتبه ۱۶ محسن عمادی روز شنبه جزئیات اجرای این طرح را تشریح کرد و افزود: با شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم همدلی و همیاری همه جانبه کانیوزن پلیس با مردم در این شرایط و با هدف کمک به جامعه درمانی کشور و ترویج رعایت بهداشت فردی، کانیوزن یگان های ویژه ناجا در قامت سفیران شهدا با حضور در محلات و مناطق مختلف شهری و روستایی برای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا، سفیران سلامت شدند و در سراسر کشور نسبت به توزیع ماسک و بسته های بهداشتی، تب سنجی و ضد عفونی کردن معابر و دست شهروندان اقدام کردند.

وی ادامه داد: همزمان با فاز دوم همه گیری و شیوع ویروس کرونا، کانیوزن یگان های ویژه با شعار “سفیران شهدا؛ سفیران سلامت” با هدف کمک به جامعه زحمتکش درمانی کشور و ترویج رعایت بهداشت فردی، به نیابت از شهدای گرانقدری که با نثار خون پاکشان، امنیت و آسایش را برای مردم به ارمغان آوردند، با حضور در محلات و مناطق مختلف شهری و روستایی اقدام به توزیع بسته های بهداشتی، ضدعفونی دست و تب سنجی شهروندان کردند.

رئیس اداره اجتماعی یگان های ویژه ناجا گفت: در این طرح یاد و خاطره سرداران و یک هزار و ۳۱۸ شهید سرافراز یگان های ویژه ناجا گرامی داشته شد و با اجرای طرح معنوی سفیر شهید، هر یک از کانیوزن یگان های ویژه سراسر کشور به عنوان سفیر یک شهید، ضمن خدمت صادقانه به مردم شهیدپرور ایران اسلامی، سیره و رفتار شهیدان را سرلوحه زندگی فردی و خدمتی خود قرار می دهند.

عمادی با اشاره به رویکرد اجتماعی که از اصول اصلی در ایجاد نظم و امنیت توسط یگان های ویژه در ماموریت هاست، گفت: یگان های ویژه ناجا با حضور همیشگی در همه صحنه ها در کنار مردم و سرلوحه قرار دادن رویکرد اجتماعی در ماموریت ها، اعم از مردم یاری و حتی مقابله با ناآرامی ها، توانسته جلوه گر خوبی از پلیس اسلامی در بین آحاد مردم باشد،  با رهنمود قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و پیروی از سیره شهدا بتوانیم در راه پیشرفت و تعالی کشور سهیم باشیم.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان های ویژه نیروی انتظامی پیش از این در گفت و گو با خبرنگار انتظامی اعلام کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا هزاران کیلومتر از معابر عمومی کل کشور با استفاده از خودروهای آب پاش یگان ویژه  با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی شد و این یگان از روز ۱۱ اسفند سال گذشته با اعلام شیوع ویروس کرونا، سریع تر از سایر نیروهای مسلح به تمام یگان های ویژه کشور اعلام آماده باش شد تا با تمام توان و قدرت با استفاده از همه تجهیزات وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شود.

ویروس کووید-۱۹ از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۸۹۶ نفر رسید و تا کنون ۱۳هزار و ۲۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد سه هزار و  ۴۴ نفر بستری و پنج هزار و ۷۵۶ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.  در مجموع ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز تاکنون در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر هم بهبود یافتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=283545

ثبت نظر

-