سومین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی کشور به پایان رسید

  • کد خبر : 282335
  • 30 آبان 1399 - 12:49
سومین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی کشور به پایان رسید
66

تهران (پانا) – سومین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی کشور که به میزبانی آموزش و پرورش کردستان و به صورت مجازی در سنندج برگزار شد؛ با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، آئین اختتامیه همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور، ظهر امروز با حضور مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش (ویدئو کنفرانس)، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، دست اندرکاران ورزش دانش آموزی استان، جمعی از اساتید تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های کشور و شرکت کنندگان در همایش در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار و با معرفی مقالات و پوسترهای برتر، از نفرات برگزیده تجلیل شد.

در این مراسم جعفری مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین آموزش و پرورش استان کردستان در برگزاری سومین همایش علمی دستاوردهای دانش آموزی، به تشریح برنامه های حوزه ورزش دانش آموزی در شرایط کرونایی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در اسناد بالا دستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درس ملی موضوع سلامت جسمانی و نشاط دانش آموزان از اهمیت ویژه ایی برخورداراست؛ گفت: ما به دنبال تربیت همه جانبه و تمام ساحتی دانش آموزان هستیم و باید فرد سالم، خودباور، بانشاط، بااراده، جمع گرا و بانشاط تربیت کنیم.

محمد جعفری مدرسه محوری و چرخش برنامه های متمرکز به سمت مدرسه محوری را یکی از برنامه های حوزه تربیت بدنی عنوان کرد و اظهارداشت: توسعه کیفی درس تربیت بدنی، توسعه مشارکت دانش آموز و اولیا در فعالیت های حرکتی، توانمندسازی و بهسازی منابع انسانی و… از استراتژی های مهم این حوزه می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری همایش دستاوردهای ورزش دانش آموزی را در توانمندسازی نیروی انسانی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین همایش هایی به دنبال ارتقای کیفیت بخشی درس تربیت بدنی هستیم.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی با بیان اینکه سرانه فعالیت ورزشی در مدارس به دلیل کمبود ساعت درس تربیت بدنی بسیار کم است؛ برگزاری المپیاد ورزشی، اجرای طرح حیاط پویا، کانون ورزشی، ورزش صبحگاهی و.. می تواند به ارتقای سرانه فعالیت های ورزشی دانش آموزان کمک کند.

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر نظام آموزشی و همچنین کاهش ارتباطات چهره به چهره، از این دوران به عنوان یک فرصت نام برد و گفت: تدوین محتواهای الکترونیکی و مجازی شدن برنامه ها نمونه هایی از این فرصت ها بود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های ورزشی مدارس را لازم و ضروری دانست و گفت: همکاری فعال خانواده و عوامل مدرسه می تواند در ارتقای آموزش دانش آموزان موثر باشد .

همچنین افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت کردستان نیز در ابتدای این مراسم گفت: خدا را شاکریم که برای سومین بار توفیق برگزاری همایش علمی و ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور را به استان ارزانی داشت تا بتوانیم در حد توان خود، نقشی در تداوم توسعه علمی تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش داشته باشیم.

خوش گوار مجازی برگزار شدن همایش به واسطه شیوع ویروس کرونا را از نکات برجسته همایش سوم عنوان کرد و گفت: این موضوع یک تجربه جدیدی بود که البته توأم با استرس و ترس های خاص خودش هم بود اما چون تداوم و استمرار برگزاری همایش بر اساس تقویم اجرایی معاونت مورد تأکید بود، همه بسترهای لازم به کار گرفتیم تا بتوانیم همایش درخور شأن تربیت بدنی آموزش و پرورش برگزار کنیم.

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دلسوز، متعهد و علاقه مند به کار در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کردستان، ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط موجود، همایش سوم توانسته باشد نمره قبولی و رضایت شرکت کنندگان را جلب کرده باشد.

در پایان این همایش سخنرانان برتر همایش معرفی شدند و در بخش مدیریت ورزشی مهدی عباسیان، در بخش رفتار حرکتی، سیده فاطمه تقوی و در بخش فیزیولوژی ورزش، اثر ناصر رستم زاده به عنوان سخنرانان برتر انتخاب شدند.

همچنین در بخش مدیریت ورزشی، اثر ژیلا فرجدخت، در بخش رفتار حرکتی، یاسمین کرمی و در بخش فیزیولوژی ورزشی ، اثر الهام قاسمی به عنوان پوسترهای برتر همایش سوم معرفی شدند.

گفتنی است در اقدام پژوهی، تولید محتوا و بازی های ایام کرونا و تجربیات یکی از محورهای همایش سوم بود که مقالات فرحناز قاسمیان، ملیحه فاضل و الهام قاسمی به عنوان آثار برتر بخش اقدام پژوهی و مقالات عالمه شایگان، سارا قجر وکیوان شامحمدی به عنوان آثار برتر تولید محتوای الکترونیکی درس تربیت بدنی، مقالات زینب حقیقی، هانیه کلی ارسی و کیوان شامحمدی به عنوان آثار برتر بخش ورزش و بازی در منزل ویژه ایام کرونایی و مقالات مریم موفق و فرشته نوری نیز به عنوان آثار برتر بخش تجربیات و خلاقیت های معلمان تربیت بدنی انتخاب شدند.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم از سخنرانی ها و مقالات برتر همایش و همچنین از اساتید و مدرسین کمیته های ورزشی به صورت مجازی تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است سومین همایش ملی دستاورد های ورزش دانش آموزی کشور با تاکید بر فعالیت های ورزشی در ایام کرونایی ” به میزبانی استان کردستان، فرصتی مناسب برای توسعه دانش در حوزه های مختلف علوم ورزشی به ویژه در حوزه ورزش دانش آموزی بود که به صورت مجازی روز های چهارشنبه و پنج شنبه ۲۸ و ۲۹ آبان ماه ۹۹ در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=282335

برچسب ها

ثبت نظر

-