دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: باوجودت در کشور، خیال ما از امنیت و‌ آرامش آسوده بود

  • کد خبر : 282175
  • 30 آبان 1399 - 10:28
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: باوجودت در کشور، خیال ما از امنیت و‌ آرامش آسوده بود

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ – ۰۹:۴۴

عکس‌های منتخب سال 1398 استان سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال ۹۸ طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، ۱۴۲ دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم حسین دستجردی دانش‌آموزی از استان یزد خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« ای سپه دار! با تمام وجود برای کشورمان خدمت کردی و به آرزویت رسیدی، شهادتت مبارک!

باوجودت در کشور، خیال ما از امنیت و‌ آرامش آسوده بود و در نبود تو، هیچ‌کس نمی‌تواند جای شما را برای ما پر کند. شما یک اسطوره بودید و بس. شما خیلی حق به گردن همه‌ی ما دارید ان‌شاءالله بتوانیم راه شما را ادامه دهیم و پیرو راهتان باشیم. آرزویم این است که مثل شما شجاع و صادق و مؤمن باشیم و بتوانیم به کشورمان خدمت کنیم. من در این مدت خیلی درس‌ها از شما آموختم و چیزها یاد گرفتم. نام شما در ایران و در کل جهان باعث افتخار میهن اسلامی است. حاج قاسم سلیمانی، ایران را سربلند و سرافراز کرد. نام شما و یاد شما برای همیشه و تا ابد در ذهن مسلمانان جهان جاودان خواهد ماند.

ای شهید عزیز از شما می‌خواهم برایم دعا کنید تا بتوانم در مراحل زندگی‌ام موفق و پیروز باشم.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه ۹۹ در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر ۵ بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=282175

ثبت نظر

-