همتی: تامین برنامه معیشتی از منابع بانک مرکزی نیست

  • کد خبر : 281214
  • 29 آبان 1399 - 16:20

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۹

همتی

تهران ( پانا) – رئیس کل بانک مرکزی گفت برنامه‌های معیشتی دولت از اعتبارات ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای مقابله با کرونا تامین می شود و از منابع بانک مرکزی نیست.  

«عبدالناصر همتی» در پست اینستاگرامی خود نوشت که پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیونی به حدود ۱۰ میلیون سرپرست خانوار که درآمد ثابت ندارند از محل همان اعتبارات ۷۵ هزار میلیارد تومانی اختصاصی نظام بانکی برای مقابله با آثار کرونا است.

وی تاکید کرد: برای حفظ ثبات مالی و جلوگیری از انحراف از هدف تورمی، با وجود نیاز به منابع مالی جهت تأمین نیازهای معیشتی مردم، بانک مرکزی چاره‌ای جز ادامه سیاست‌های انضباطی خود و عدم انبساط جدید پولی ندارد.

رییس کل بانک مرکزی نوشت: با توجه به اهمیت کنترل نقدینگی و تورم، کمک‌های دیگری نیز که از سوی دولت و مجلس برای معیشت مردم درنظر گرفته می‌شود، به این نکته مهم توجه داشته‌اند و به منابعی غیر از منابع بانک مرکزی، برای تأمین آن، تکیه می‌کنند. بانک مرکزی درخصوص کنترل تورم حداکثر تلاش خود را به عمل آورده و از تمام ابزارهای لازم استفاده خواهد کرد.

همتی درباره فعالیت بانک‌ها در دو هفته تعطیلی پیش‌رو نوشت: در آذرماه که برای کنترل شیوع بیماری کرونا برخی از مشاغل تعطیل می‌شوند، ‌ شعب بانک‌ها با حداکثر نصف تعداد کانیوزن فعالیت خواهند داشت. تمهیدات لازم برای کاهش ضرورت حضور مشتریان در شعب، بر اساس دستور العمل‌های ابلاغی، پیش بینی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت، از ارائه بسته کمک معیشتی برای مدت چهارماه خبر داد و گفت: افرادی که مشمول این کمک می‌شوند در این مدت، هر ماه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

افرادی که مشمول این کمک می‌شوند، در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند تا کمکی برای معیشت مردم شود.

به گفته روحانی، وام یک میلیونی هم به حدود ۱۰ میلیون خانوار پرداخت می شود که البته این وام برای همه یارانه‌بگیران نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=281214

ثبت نظر

-