بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک به سمت تولید ماسک حرکت کردند/ فروشگاه‌های آنلاین توسعه یابند

  • کد خبر : 280904
  • 29 آبان 1399 - 12:26
بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک به سمت تولید ماسک حرکت کردند/ فروشگاه‌های آنلاین توسعه یابند

بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک به سمت تولید ماسک حرکت کردند/ فروشگاه‌های آنلاین توسعه یابند

رییس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک اظهار داشت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که ما همزمان که دچار بیماری کرونا شدیم دچار کرونای اقتصادی نیز بشویم امروز بسیاری از فروشندگان با حداقل سود و حتی با فروش فوق‌العاده و ارزان و پایین‌تر از قیمت تمام شده کالای خود را عرضه می‌کنند.

ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه باید سلامت مردم حفظ شود و همزمان راهکاری نیز برای فعالیت صنف پوشاک در نظر گرفته شود، گفت: پیشنهاد ما این بود که ساعت فعالیت فروشندگان پوشاک به ساعت یا ۱۱ الی ۱۷ تغییر کند البته می‌توان پاساژها را از این مساله مستثنی کرد اما ما تعداد زیادی فروشگاه در سطح شهر داریم که با اجرای این طرح می توانیم یک رونق نسبی را برای آنها ایجاد کنیم.


وی ادامه داد: راه دیگری که می‌توان استفاده کرد توسعه فروش آنلاین و فروشگاه‌های آنلاین است صاحبان فروشگاه‌ها در پاساژها می‌توانند از این سیستم استفاده کنند و ما می‌توانیم کمک کنیم تا یک اپلیکیشن خاص برای این مساله طراحی شوند و اعضای صنف بتوانند به مشتریان خود سرویس بدهند به شرط آنکه خودشان به این مساله علاقمند باشند.


شیرازی با اشاره به وضعیت تولیدکنندگان پوشاک گفت: تولیدکنندگان پوشاک می‌توانند به فعالیت خود ادامه بدهند اما مهم این است که در بخش فروش نیز بتوانند کار کنند زیرا اگر فروش وجود نداشته با شد تولید نیز نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد و تعطیلی ۱۵ روزه فروشگاه‌ها قطعا برای تولید تاثیر می‌گذارد از سوی دیگر بیشتر لباس‌ها که در این فصل تولید می‌شود به صورت فصلی و مختص زمستان است و اگر زمان عرضه آن بگذرد دیگر در فصل دیگر نمی‌توان فروخت. دسترسی به مواد اولیه نیز بسیار سخت است و در کنار آن باید با کالاهای خارجی نیز رقابت کنند


وی ادامه داد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که ما همزمان که دچار بیماری کرونا شدیم دچار کرونای اقتصادی نیز بشویم امروز بسیاری از فروشندگان با حداقل سود و حتی با فروش فوق‌العاده و ارزان و پایین‌تر از قیمت تمام شده کالای خود را عرضه می‌کنند.


شیرازی درباره اختصاص پارچه دولتی برای تولید ماسک توسط تولیدکنندگان گفت: از ابتدای گسترش کرونا و به دنبال رکود بازار و همچنین تقاضای بازار برای ماسک بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک به سمت تولید ماسک حرکت کردند و با تولیدات خود به کمک نهادهای مختلف آمدند و امروز خوشبختانه پارچه مورد نیاز با کمک سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بسیج اصناف و کارخانجات تأمین شده است و همچنین تولیدات ماسک نیز بسیار بالاست و انبارهای تولیدکنندگان مملو از ماسک است و باید برای صادرات آن ترتیبی اندیشید.


وی درباره فروش پوشاک دست دوم نیز گفت: فروشگاه‌های لباس دست دوم که به تاناکورا معروف هستند اجناس‌شان را به صورت غیرمجاز وارد می‌کنند و اکثرا مشکلات بهداشتی دارند. فروشگاه‌های دست دوم مهلت  عرضه کارهایشان بیش از یکسال است که به اتمام رسیده، مع‌الوصف با توجه به وضعیت فعلی فقط تا پایان سال می‌توانند کالای خود را عرضه کنند و بعد باید جنس نو بفروشند و الا مشمول فروش قاچاق کالا می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=280904

ثبت نظر

-