نقش ویژه فناوری اطلاعات در زیست بوم کرونا

  • کد خبر : 280890
  • 29 آبان 1399 - 12:10
نقش ویژه فناوری اطلاعات در زیست بوم کرونا

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۲

سید جواد حسینی

تهران (پانا) – معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای فناوری اطلاعات سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر نقش ویژه واحد فناوری اطلاعات در ایام بحران کرونا تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با تاکید بر شعار راهبردی تردد امواج به جای تردد افراد اظهار کرد: در ایام کرونا نقش فناوری اطلاعات و استفاده از ابزارهای نوین پررنگ تر شد و سازمان ها نیز به سمت استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات رفتند.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی از زمان شروع بحران کرونا تا کنون بیش از ۱۱۰ جلسه ویدئو کنفرانسی با ادارات و دوایر مختلف استان ها برگزار کرده است که این امر هم موجب سرعت در انجام کار و هم صرفه جویی در هزینه ها شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه ۳۵ سامانه نرم افزاری مربوط به سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسط واحد فناوری اطلاعات پشتیبانی میشود اظهار کرد: تلاش در جهت یکپارچه سازی و کیفیت بخشی به سامانه ها باید در دستور کار حوزه فناوری اطلاعات باشد‌. مراقبت های حفاظتی و نظارتی از سخت افزارها، سامانه ها و نرم افزار. ها باید با جدید انجام شود.

حسینی شبکه شاد را بزرگترین‌ پروژه فناوری کشور دانست و افزود: آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد با ایجاد کانال اطلاع رسانی با ۵۰۰ هزار عضو و ۸۵۰ کانال محتوای آموزشی فعال است و واحد فناوری اطلاعات میتوانند به غنای این شبکه نیز کمک کند.

معاون وزیر خواستار وحدت رویه در امور مرتبط با فناوری اطلاعات شد و افزود: برنامه های تدوینی در سازمان بویژه در زیست بوم کرونا باید پیوست فناوری داشته باشند. سواد فناورانه باید در کانیوزن سازمان تقویت شود و بالا رفتن سواد فناوری اطلاعات موجب تبدیل مقاومت سازمانی به مشارکت سازمانی خواهد شد.

حسینی در پایان خواستار توجه جدی به سامانه های پارلمان مجازی اولیا، دانش آموزان و معلمان، پایگاه جامع محتوای آموزشی، اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش استثنایی، پورتال رسمی سازمان و پرتال انگلیسی شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=280890

ثبت نظر

-