بازدید ایلنا از شرکت خستگی ناپذیر فولاد مبارکه

  • کد خبر : 279737
  • 28 آبان 1399 - 17:55
بازدید ایلنا از شرکت خستگی ناپذیر فولاد مبارکه

بازدید ایلنا از شرکت خستگی ناپذیر فولاد مبارکه

خبرگزاری ایلنا تنها خبرگزاری کار ایران بدون خستگی در راه رسالت حرفه‌ای خود برای بازتاب مجاهدت کارگران در شرایط سخت کرونایی اینبار به اصفهان شرکت فولاد مبارکه سفر کرده تا از نزدیک شاهد فعالیت خستگی ناپذیر کارگرانی باشد که در زمان سخت شیوع بیماری کرونا دست از کار نکشیده و با تمام توان پای کار آمده‌اند.

 در سال ۹۸ با تحریم دوباره شرکت فولاد مبارکه، منتظر سالی سخت برای این شرکت در سال ۹۹ بودیم، سالی که با بیماری کرونا آغاز شد و چرخ‌های اقتصادی کشور را تا حدودی نگهداشت؛ اما در بین موجی از اخبار منفی اقتصادی، شرکت فولاد مبارکه نه تنها از تولید باز نایستاد؛ بلکه مدیران جهادی این شرکت همراه با سربازان جبهه تولید هر روز توانستند رکوردها و افتخارات متعدد ملی و بین المللی را به ارمغان بیاورند.


در شرایطی که اقتصاد کشور با تحریم دست و پنجه نرم می‌کند؛ خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور با تمام قدرت به تولید خود ادامه می‌دهد و برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت خود را بدونه هیچ وقفه‌ای به جلو پیش می‌برد. همچنین با اجرای طرح نورد گرم ۲، دیگر اندک وابستگی به کشورهای دیگر نیز قطع خواهد شد و این یک نوید برای صنعت کشور است. با این وجود، افتخار آفرینی‌های بین‌المللی و ثبت رکوردهای تازه از تولید، ساخت و … نشان می‌دهد هیچ مشکلی نمی‌تواند این کارخانه خستگی ناپذیر از پای دربیارد.


همچنین طی بازدیدی که صورت گرفت مشخص شد این شرکت تمامی دستوالعمل‌ها و پروتکل بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده رعایت و ساعت کاری و تعداد حضور کارگران کاهش یافته و برخی از بخش‌ها مانند رستوران نیز تعطیل شد است. همچنین در طی بازدید، با برخی از کارگران صحبت و از نحوه کار آنها در شرایط کرونا جویا شدیم. خوشبختانه کارگران از نحوه رعایت پروتکل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و نسبت به پرداخت‌های مالی رضایت داشتند.


لازم به ذکر است طی مصاحبه‌هایی که با مدیرارشد و مدیران این شرکت صورت گرفت، سعی شد به شبهاتی در خصوص بخش مالی، تولید، فروش و صادرات که ایجاد شده پاسخ داده شود. مدیران این شرکت از برخی مسئولان گلایه‌مند بودن ‌که به جای حمایت از شرکتی که در شرایط سخت تحریم مانع از ارزبری می‌شود؛ چوب لای چرخ می‌گذارند. از آنها درخواست داشتند که با حمایت از این صنعت، مانع از تولید در سال جهش تولید نشوند.


نکته قابل تامل در این بازدید، گله به حق مدیران شرکت فولاد مبارکه از قیمت گذاری دستور فولاد است. این امر باعث ایجاد فاصله قیمت دستوری با قیمت بازار شده و منشا رانت شده است.


امیدواریم شاهد موفقیت‌های روز افزون شرکت فولاد مبارکه همراه با سایر بنگاه‌های که هدفی جز به گردش در آوردن چرخ صنعت بدون نگاه جناحی به مسائل سیاسی ندارند، باشیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=279737

ثبت نظر

-