«برجام» به ضرر ما بود/ تحریم‌های ایران باید لغو شود

  • کد خبر : 279478
  • 28 آبان 1399 - 14:39
«برجام» به ضرر ما بود/ تحریم‌های ایران باید لغو شود

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام، گفت: برجام ابتدا و انتها داشت اما قرار نبود که برجام صد سال ادامه پیدا کند بلکه قرار بود که طی یک پروسه چند ساله و با زمان و چارچوب مشخص باشد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در برجام پایبند بود اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد و تحریم‌های ضد ایرانی را برنداشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ترامپ علاوه بر اینکه از برجام خارج شد و کل برجام را زیر سوال برد، تحریم‌های ضد ایرانی را هم تشدید کرد و حتی برخی از مسئولان کشورمان هم تحریم شدند و بر این اساس برجام به ضرر ما بود.

حیدری اظهار کرد: اگر رئیس جمهور منتخب آمریکا معتقد است که ترامپ اشتباه کرده و حقوق ملت ایران نادیده گرفته شده و به منافع ملی ما ظلم شده است و معتقد است که همه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران باید حذف شود، باید این مسائل را در عمل هم نشان دهد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران اهل منطق و گفتگو است اما طرف مقابل هم باید منطق داشته باشد و اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند به برجام بازگردند، در ابتدا باید خسارت‌هایی را که به ملت ایران وارد شده است، جبران کنند.

حیدری تاکید کرد: ما ۴۰ سال است که از آمریکا طلبکاریم و بدهکارِ آمریکا نیستیم چرا که آمریکا دارایی‌ها و ارز کشورمان را بلوکه کرده، تحریم‌های ظالمانه و ناحق علیه کشورمان اعمال کرده و جریان ترور و تروریسم را علیه کشورمان راه انداخته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا باید در وهله اول اشتباهات خود را بپذیرد و سپس اگر اشتباهاتش را پذیرفت و جبران کرد، می‌تواند به برجام بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا باید تحریم‌های ضد ایرانی را بردارد، خاطرنشان کرد: ما همواره شفاف عمل کرده‌ایم و مسیر هسته‌ای کشورمان کاملاً مشخص است. به گونه‌ای که همواره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تأیید کرده است و بر این اساس طرف مقابل باید تحریم‌های کشورمان را لغو کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=279478

ثبت نظر

-