ظرفیت سالانه بنادر کشور

  • کد خبر : 278506
  • 28 آبان 1399 - 2:41
ظرفیت سالانه بنادر کشور
به گزارش نیوز،

محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از فرصت‌های مهم تبادلات بازرگانی جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای آسیای میانه ایجاد ظرفیت‌های بنادر تجاری در نوار شمالی کشور است، گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیون تن ظرفیت کل بنادر است و بندر انزلی به عنوان یکی از بنادر مهم ما در نوار شمالی کشور و استان گیلان به شمار می‌رود و سازمان بنادر و دریانوردی بر روی آن تمرکز ویژه‌ای داشته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۹ پروژه توسعه بندر انزلی به بهره برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود.

راستاد بیان کرد: ۴ پروژه از این پروژه‌ها مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی است و میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر روی آن‌ها حدود ۸۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی توضیح داد: سایر پروژه‌ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه گذاری این سازمان صورت می‌گیرد.

راستاد بیان کرد: در مجموع از نظر کیفیت و بهره‌وری عملیات در حلقه بندری و زنجیره لجستیک کشور شرایط بسیار خوبی فراهم شده و از نظر زیربنایی و روبنایی و تجهیزات بندری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است‌

او ادامه داد: با توجه به آنکه ظرفیت سالانه بنادر کشور ما ۲۴۶ میلیون تن است، در نوار سواحل جنوبی هم بنادری داریم که بسیاری از نقاط کشورهای همسایه متصل می‌شوند و از نظر ظرفیت هم شاهد مبادله کالا و ترانزیت کالا هستیم که به طور قطع در آینده شرایط بهتر در این زمینه صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=278506

ثبت نظر

-