کشف انبار ۳۰۰ تنی پیاز احتکاری

  • کد خبر : 277512
  • 27 آبان 1399 - 14:22
کشف انبار ۳۰۰ تنی پیاز احتکاری

به گزارش روز سه شنبه نیوز از پایگاه خبری پلیس، سردار حاجی محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان دورود در پی کسب خبری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی پیاز در یک انبار، با هماهنگی مقام قضائی، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با شناسایی محل مورد نظر و با هماهنگی قضائی در بازرسی از انبار مذکور ۳۰۰ تن پیاز کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد. کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف بیش از ۲ میلیون نخ سیگار قاچاق 

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف ۲ میلیون و ۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال در شهرستان بندر لنگه خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالای دخانی و با اجرای طرح نصر مأموران پلیس امنیت اقتصادی بندرلنگه با انجام کار اطلاعاتی و در پی دریافت خبری مبنی بر قاچاق کالای دخانی توسط چند خودرو موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه ۶ دستگاه خودرو مربوط به قاچاقچیان را توقیف و در بازرسی از خودروها تعداد ۲ میلیون و۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه ۶ میلیارد و۲۴۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه ۶ دستگاه خودرو توقیف و ۶ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان کش رو با اعتراف به ۳۹ فقره سرقت

سرهنگ سیدمجید فیض جعفری معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری سارقان کش رو با اعتراف به ۳۹ فقره سرقت در منطقه فاز ۴ مهرشهر خبر داد و گفت: با شکایت های متعدد مبنی بر کش روی از سوی دو زن در منطقه فاز ۴ مهرشهر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بلافاصله سوابق متهمان مورد استعلام قرار گرفت و در تحقیقات میدانی محل اختفای آنها در یکی از مناطق مهرشهر شناسایی و پس از تحت نظر قرار دادن منزلشان در حالی که قصد خروج از مخفیگاهشان را داشتند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فیض جعفری افزود: در بازرسی از داخل منزل مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه شامل ظروف و مجسمه های برنزی به همراه تعداد ۳۰ عدد کیف زنانه، تعدادی انگشتر مردانه و زنانه، تعدادی فلش مموری پلمب شده، انواع جا سوئیچی و تعداد ۳ دستگاه گوشی موبایل سرقتی کشف شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به جرم خود مبنی بر ۳۹  فقره سرقت به شیوه کش روی اعتراف کردند که در این رابطه پرونده تشکیل و به پلیس آگاهی استان البرز ارسال شد.

کشف بیش از ۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای آبی 

سردار حسین دهکی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف ۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو عملیات جداگانه در آب های خلیج فارس خبر داد و گفت: مرزبانان استان در راستای تشدید اقدامات کنترلی و مراقبتی و حراست از مرزهای آبی کشور و مبارزه با قاچاقچیان سوخت در دو عملیات جداگانه موفق به شناسایی و توقیف محموله قاچاق سوخت شدند.

وی افزود: مرزداران دریابانی قشم، پس از کسب خبری مبنی بر خروج یک شناور حامل سوخت قاچاق به سمت یکی از کشورهای همسایه، در یک عملیات موفقیت آمیز موفق شدند شناور را شناسایی، توقیف و در بازرسی از آن ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کنند.

سردار دهکی تصریح کرد: مرزداران دریابانی میناب در یک عملیات جداگانه دیگر نیز موفق شدند تعداد دو محفظه پلاستیکی حاوی ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق گازوئیل را در خور “بندزرک” کشف کنند.

وی با اشاره به دستگیری ۴ متهم در این عملیات‌ها، خاطرنشان کرد: ماموران در مجموع موفق به کشف ۷۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۲۲۲ میلیون ریال شدند.

سوءاستفاده سایت‌های شرط‌بندی از کارت‌های بانکی اجاره‌ای

سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا کردستان از کشف و شناسایی یک فقره پرونده تحت عنوان اجاره حساب بانکی خبر داد و گفت: مرتکبان این تخلفات در فضای مجازی با قانون و دادگاه سروکار خواهند داشت.

وی افزود: اجاره حساب بانکی و پیشنهادهای میلیونی یکی از ابزارهای متخلفان برای پول‌شویی، انجام اعمال غیرمجاز و فرار مالیاتی است که علی‌رغم نظارت‌ها همچنان وجود دارد و شهروندان باید مراقب سوءاستفاده مجرمان باشند.

دانش پور افزود: با توجه به حساسیت موضوع پرونده به گروه مبارزه با شرط‌ بندی ارجاع شد و کارآگاهان سایبری اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کردند؛ با بررسی فنی متخصصان این پلیس هویت متهم برای پلیس احراز شد و محل فعالیت مجرم مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ دانش پور ادامه داد : از انتقال متهم به پلیس فتا و مواجهه وی با مدارک و مستندات پرونده نامبرده اظهار داشت جهت کسب درآمد اقدام به اجاره کارت‌ها کرده است و برای هر کارت ماهیانه مبلغ دو میلیون تومان وجه نقد دریافت می‌کرده است، لازم به ذکر است متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

تدریس خصوصی بهانه ای برای ایجاد مزاحمت اینترنتی

سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و اخاذی در اینستاگرام خبر داد و گفت: حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی بستگی به خود کاربران دارد.

وی افزود: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه فردی با ایجاد تبلیغ تدریس خصوصی در اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت و اخاذی کرده که این موضوع باعث سلب آسایش وی شده‌ است، لذا با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

یادگارنژاد افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود گفت مدتی پیش با فردی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام به بهانه تدریس خصوصی برای فرزندش آشنا که این ارتباط تقاضای دریافت مشخصات کامل به بهانه های مختلف تعدادی عکس نموده که پس از ارسال شروع به ایجاد مزاحمت نمود.

وی ادامه داد: پس از تکمیل و اخذ اظهارات شاکی و با توجه به حساسیت موضوع، عامل ایجاد مزاحمت و اخاذی با پیگیری کارشناسان پلیس فتا و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام‌ شده شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ یادگار نژاد بیان داشت : متهم پس از انجام بازجویی‌های فنی و ارائه مستندات ضمن اعتراف به جرم خود، انگیزه اش را کسب منافع مالی عنوان کرد.

وی بر اساس ماده ۱۶ قانون جرائم رایانه ای عنوان کرد:  هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

اعتماد به هویت مجازی دردسرساز شد

سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: فردی که بواسطه دوستی اینترنتی، موجب آبرورریزی دختر جوان شده بود به دست قانون سپرده شد.

وی افزود: در پی وصول پرونده‌ای به پلیس فتا شهرستان سردشت مبنی بر اینکه دختر جوانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

نصرتی ادامه داد: فرد خاطی به قصد ازدواج با شاکی پرونده، اقدام به ایجاد رابطه دوستی نموده و سپس با جلب اعتماد این دختر جوان، تصاویر شخصی و اطلاعات را از وی را بدست آورده بود.

این مقام مسئول گفت: پس از اینکه متهم پرونده، پاسخ منفی در خصوص ازدواج را دریافت می‌کند درصدد انتقام و آزار و اذیت شاکی برآمده، و با سوء‌استفاده از تصاویر و اطلاعات در اختیار، اقدام به ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای وی می‌کند.

سرهنگ نصرتی گفت: با اقدامات کارشناسان این پلیس متهم شناسایی جهت سیر مراحل قانونی به دست قانون سپرده شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277512

برچسب ها

ثبت نظر

-