بایدن: ترامپ آبروی آمریکا را می‌برد

  • کد خبر : 277445
  • 27 آبان 1399 - 13:33
به گزارش نیوز،

 «جو بایدن» که طبق پیش‌بینی رسانه‌های آمریکا در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری توانسته «دونالد ترامپ » را شکست دهد از رفتارهای او انتقاد کرد.

بایدن که بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) در جمع مدیران شرکت‌ها و رهبران اتحادیه‌های کارگری صحبت می‌کرد به شدت از رفتارهای دونالد ترامپ بابت عدم پذیرش ‌نتیجه انتخابات و متوقف کردن روند انتقال قدرت انتقاد کرد.

بایدن تصریح کرد چنانچه این روند ادامه پیدا کند انسان‌های بیشتری فوت خواهند کرد. وی گفت: «اگر ما همکاری نکنیم، آدم‌های بیشتری خواهند مرد…چطور می‌خواهیم بیش از ۳۰۰ میلیون آمریکایی را واکسینه کنیم؟»

وی اضافه کرد: «اگر مجبور باشیم تا ۲۰ ژانویه [روز مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید] برای آغاز برنامه‌ریزی صبر کنیم عقب می‌افتیم. بنابراین، مهم است که این کار [انتقال قدرت] انجام شود و همین الان هماهنگی‌ها وجود داشته باشند.»

دست‌کم ۲۶۴۰۰۰ هزار نفر بر اثر «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) در آمریکا جانشان را از دست داده‌اند. در روزهای گذشته، در بسیاری از ایالت‌های آمریکا افزایش شمار مبتلایان و بستری بیماران گزارش شدهاست.

در بحبوحه این بیماری، تیم ترامپ اصرار می‌کند که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری پیروز شده و روند انتقال قدرت به تیم جو بایدن را آغاز نخواهد کرد.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه‌ای روز یکشنبه گفت بهتر است که مقامات بهداشت و درمان دولت بتوانند کارشان را با تیم انتقال قدرت بایدن-هریس آغاز کنند.

جو بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که خودداری ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات، بیش از آنکه مانع انجام وظایف او شود مایه آبروریزی برای آمریکا هم هست.

وی تصریح کرد: «امیدوارم رئیس‌جمهور [ترامپ] قبل از آنکه به تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ برسیم قدری فرهیخته‌تر شود.»

پیش‌بینی‌ها از پیروزی بایدن و امتناع ترامپ از پذیرش شکست

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده است. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.

ترامپ روز یکشنبه در توئیتی به طور تلویحی به پیروزی بایدن در انتخابات اعتراف کرد اما ساعتی بعد از نوشته‌اش عقب‌نشینی کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277445

ثبت نظر

-