موافقت بانک مرکزی با افزایش سقف سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

  • کد خبر : 277159
  • 27 آبان 1399 - 10:41
موافقت بانک مرکزی با افزایش  سقف سرمایه گذاری در  صندوق‌های سرمایه‌گذاری

 

 

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ – ۰۹:۴۵

موافقت بانک مرکزی با افزایش سقف سرمایه گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری

 

موافقت بانک مرکزی با افزایش سقف سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

به گزارش نیوز:  رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وجود و گسترش فعالیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است.

تقویت بازار سرمایه

«عبدالناصر همتی» امروز (سه‌شنبه) در این یادداشت آورده است: به منظور تقویت بازار سرمایه و نیز ارتقاء نقش بانک ها در اطمینان بخشی به فعالیت سرمایه گذاران در آن بازار، مواردی را به عنوان نظر بانک مرکزی در جلسه عصر دیروز شورای عالی بورس اعلام و تاکید کردم.

وی افزوده است: وجود و گسترش فعالیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است، ضمن توصیه به افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری در اینگونه صندوق‌ها، بانک مرکزی نیز برای کمک به تحقق این موضوع در خصوص صندوق هایی که بانک ها مدیریت صندوق را برعهده دارند، افزایش سقف صندوق های با درآمد ثابت را تا مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان بلامانع می داند.

امکان تاسیس صندوق های جدید سرمایه گذاری | خبرگزاری صدا و سیما

تاسیس صندوق های جدید سرمایه گذاری

همتی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی تاسیس صندوق های جدید سرمایه گذاری با درآمد ثابت توسط بانک ها را بلامانع می داند.

رییس بانک مرکزی افزود: برای شرکت‌های تامین سرمایه متعلق به بانک‌ها که متقاضی افزایش سرمایه هستند تمهیدات لازم برقرار خواهد شد و از تسهیلات فوق نیز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: با توجه به نرخ سیاستی اعلام شده، بانک مرکزی نسبت به این نرخ در بازار بین بانکی پایبند و برنامه ریزی لازم در همین رابطه انجام داده است. بانک ها نیز توافق کرده اند با توجه به شرایط برخی از بانک های ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر ۲۰ درصد تعیین و عملیاتی کنند.

همتی با بیان اینکه عدم رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به هیچ وجه مجاز نیست، اضافه کرد: بانک ها ملزم به رعایت نرخ های مصوب سود سپرده ها شده اند، بازرسان حوزه نظارت بانک مرکزی تخلفات گزارش شده در بانک ها را از روز شنبه شروع به رصد کرده اند و برای اعمال قانون گزارش خواهند داد.

 

با اخبرا نیوز همراه باشید…

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=277159

ثبت نظر

-