کتاب و کتابخوانی باید جز اولویت های فعالیتهای فرهنگی باشد

  • کد خبر : 276397
  • 26 آبان 1399 - 23:26
کتاب و کتابخوانی باید جز اولویت های فعالیتهای فرهنگی باشد

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ – ۲۲:۲۶

علی موحدی

بوشهر(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت تقویت و تجهیز کتابخانه های مدارس ، ایجاد کتابخانه های دیجیتالی ، تهیه کتاب های صوتی ،  می تواند در تقویت و تعمیق و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش موثری ایفاء کند .

به گزارش پانا، علی موحدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در آئین نمادین هفته کتاب و کتابخوانی در دبستان هیأت امنایی شهید باهنر شهر بوشهر اظهار کرد : باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از آنچه تاکنون اقدام شده ، تلاش کنیم .
علی موحدی گفت : تقویت و تجهیز کتابخانه های مدارس ، ایجاد کتابخانه های دیجیتالی ، تهیه کتاب های صوتی ، می تواند در تقویت و تعمیق و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش موثری ایفاء کند .
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر مدیران ، دبیران ، مربیان ، مشاوران و بویژه آموزگاران را به حرکت هماهنگ ، منسجم و هدفمند برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دعوت و افزود : در این مسیر بیشترین نقش را آموزگاران عزیز و مدیران مدارس ابتدایی خواهند داشت.
علی موحدی تصریح نمود : تقویت اعتماد به نفس ، گسترش دامنه لغات ، بیان مناسب ، روحیه مطالبه گری ، ایفای نقش مسوولیت های اجتماعی ، آشنایی با حقوق شهروندی و دارا شدن افق دید وسیع و داشتن حرف نو و تازه و قدرت سخنوری را از دستاوردهای مطالعه و کتاب و کتابخوانی دانست .

او گفت : مقام معظم رهبری بعنوان اول شخص جهان اسلام با سخنان گهربار خود و حضور در نمایشگاه های ملی کتاب بیشترین و بی گمان بالاترین نقش در هدایت افکار عمومی به سمت مطالعه و کتابخوانی داشته اند .
گفتنی است مراسم هفته کتاب و کتابخوانی استان بوشهر ، با حضور پنج دانش آموز ممتاز دبستان و جمع محدودی از مسوولان و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در سالن دبستان شهید باهنر برگزار و مهمانان با اهدا کتاب به کتابخانه آموزشگاه این هفته را گرامی داشتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=276397

ثبت نظر

-