واکنش طلا به واکسن مدرنا؛ رفت وبرگشت طلا/ ادامه صعود نفت

  • کد خبر : 276159
  • 26 آبان 1399 - 19:37
واکنش طلا به واکسن مدرنا؛ رفت وبرگشت طلا/ ادامه صعود نفت

واکنش طلا به واکسن مدرنا؛ رفت وبرگشت طلا/ ادامه صعود نفت

گزارش نیمروزی بازار‌های جهانی + نمودار


نیوز :

بازار‌های جهانی پس از انتشار خبر واکسن دوم کرونا دچار نوسان بزرگ دیگری شدند. اگرچه این دگرگونی به شدت خبر واکسن دوشنبه هفته پیش نبود. قیمت طلا که امروز بی‌رمق بود ۱ درصد افت و بازار نفت خام که امروز صعود بود ۳.۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش نیوز، ساعت ۱۵:۱۵ امروز دوشنبه شرکت آمریکایی مدرنا اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ خود ۹۴٫۵ درصد تجزیه و تحلیل اولیه یک آزمایش بالینی بزرگ موثر بود. به گفته اسن شرکت تجزیه و تحلیل‌های اولیه داده‌های بیش از ۳۰ هزار داوطلب نشان داد که واکسن مدرنا تقریباً از همه علایم کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند. در مجموع ۳۰ هزار نفر تنها پنج داوطلب که دو دوز واکسن دریافت کرده بودند بیمار شدند، در حالی که ۹۰ داوطلب شرکت کننده‌هایی که دارونما دریافت کرده بودند ، مریض شدند.

همچنین به نظر می رسد این واکسن در پیشگیری از جدی ترین عفونت های کووید ۱۹ موثر باشد. در بین افرادی که واکسن تزریق کرده اند، هیچ مورد شدیدی یافت نشد، در حالی که در داوطلبانی که دارونما دریافت کرده اند، ۱۱ مورد دچار وضعیای وخیم پیدا کردند. این واکسن نیز مانند واکسن فایزر به تزریق تکه‌هایی از ماده ژنتیکی ویروس  در این مورد mRNA ، به سلول‌های انسان متکی است.

بازار طلا 

قیمت طلا با انتشار این خبر مودرنا نزدیک به ۲۰ دلار یا ۱ درصد سقوط کرد. البته این کاهش قیمت چندان دوام نداشت. اکنون قیمت هر اونس طلا سه ساعت بعد، در ساعت ۱۸:۱۵ تمام ضرر‌های روز را جبران کرد و  نسبت به آغاز روز بدون تغییر ماند. قیمت طلا در حال حاضر برروی ۱۸۸۸ دلار قرار گرفته است. نیلز کریستینسن از کیتکو دلیل صعود قیمت بعد از سقوط را آمار ناامید کننده فدرال رزرو عنوان می‌کند.  

نمودار طلا

قبل از آغاز کار بازارها، گفته ‌می‌شد قیمت طلا تحت تأثیر دو اتفاق است، کشمکش بر سر نتیجه انتخابات و اخبار مربوط به واکسن کرونا. افزایش فزاینده تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در سراسر جهان و بخصوص در آمریکا در این هفته به اوج خود رسیده بود. تنها خبری که می‌توانست اثر منفی این اتفاقات را خنثی کند اخبار مربوط به واکسن  عنوان می‌شد. برخی از تحلیل‌گران معتقد بودند اگر  هفته جاری خبری جدید از واکسن به دست نرسد طلا دوباره صعودی می‌شود. 

نفت خام 

تحلیل کریستینسن توسط نوسانات قیمت نفت تأیید می‌شود. دوشنبه هفته گذشته با انتشار خبر واکسن فایزر قیمت نفت خام وست تگزاس با ۱۰ درصد افزایش پا به صعود گذاشت و به بالای ۴۰ رسید . اما این هفته با انتشار خبر واکسن این جهش کمی آرام تر بود. قیمت نفت خام  که امروز قبل از انتشار این خبر ۱٫۵ درصد افزایش داشت به ۴٫۲ درصد صعود رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس با ۱٫۶ دلار افزایش به ۴۱٫۸ دلار رسیده است. قیمت نفت خام که از رویداد‌های اقتصادی واکنش شدیدتری کمتری دارد، همچنان رو به افزایش است.

نمودار نفت


این مطلب برایم مفید است




۱


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=276159

ثبت نظر

-