فیس لیفت چیست و چگونه انجام می شود؟

  • کد خبر : 276075
  • 09 مرداد 1400 - 10:55
فیس لیفت چیست و چگونه انجام می شود؟

نیوز: فِیس‌لیفت در صنعت خودروسازی، به بازنگری و تغییر چهرهٔ یک مدل خودرو به منظور رفع ایراد، به‌روزآوری یا زیباتر کردن چهرهٔ آن نسبت به حالت اولیه‌اش اطلاق می‌شود.هنگامی که تولیدکنندگان قطعات صنعتی و الکترونیکی در حال تحقیق برای یک ساخت یک ماشین یا دستگاه جدید هستند با اصطلاحی تحت عنوان فیس لیفت روبرو می‌شوند، اما فیس لیفت چیست و دقیقاً به چه صورت انجام می‌شود؟ آیا استفاده از این اصطلاح برای تمامی صنایع صحیح است؟

فیس لیفت چیست؟

فیس لیفت در واقع یک اصطلاح پزشکی است که در آن چین و چروک صورت برچیده می‌شود تا بیمار یا مراجعه کننده صورتی جوان تر و زیباتر داشته باشد.

هنگامی که در صنعت صحبت از فیس لیفت می‌شود، منظور ما طراحی جذاب تر برخی از ماشین‌ها و دستگاه‌هایی است که تابحال تولید شده‌اند و در دسترس عموم قرار گرفته‌اند. البته در این فرایند تنها جذابیت ظاهری محصول مدنظر نیست، بلکه پیشرفته تر شدن امکانات هم مطرح است.
این روزها با کمی جستجو در میان دستگاه‌های جدیدی که تولید می‌شوند، متوجه می‌شوید که صنایع ترجیح می‌دهند مجموعه ای از تغییرات کوچک را به دستگاه‌های خود اضافه کنند. در واقع آن‌ها دوست ندارند هر چند وقت یکبار تغییرات اساسی و بزرگی ایجاد کنند، بلکه تغییرات کوچک و مداوم را ترجیح می‌دهند.

فیس لیفت

تشخیص فیس لیفت

حقیقت این است که تنها متخصصین و کسانی که به اندازه کافی در یک صنعت خاص خبره هستند، می‌توانند این تغییرات کوچک تحت عنوان فیس لیفت را تشخیص دهند. به عنوان مثال در صنعت خودرو این تغییرات معمولاً در شکل‌های زیر اعمال می‌شوند:
. ضربه گیرها

. چراغ‌ها

. جلو پنجره

. و …

چرا در صنایع از فیس لیفت استفاده می‌شود؟

اگر به صنعت ماشین و یا صنعت تولید لوازم خانگی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که تولیدکنندگان ۶ تا ۸ نسل بعدی از یک نسل را تولید و ارائه می‌کنند. در واقع آن‌ها برای ارائه یک مدل کاملاً جدید و نو از یک دستگاه یا ماشین، نسل قبلی خود را تا حد زیادی پیشرفته می‌کنند، سپس نسل جدیدی از خودرو یا دستگاه به بازار عرضه می کنن.

به عنوان مثال اپل هر ۱۲ ماه یک آیفون جدید عرضه می‌کند و هر دو سال یکبار شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی مانند اسنوا، ال جی، سامسونگ و … نسل جدیدی از دستگاه‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند. شرکت‌ها با استفاده از فیس لیفت، نسل جدیدی از تغییرات کوچک و جذاب را به مشتریان خود عرضه می‌کنند که نتیجه آن، بهبود رضایت مشتریان است.

>>>بیشتربخوانید:

معرفی نیم‌بند یک فیس‌ لیفت تازه

چه زمانی فیس لیفت انجام می‌شود؟

شاید بتوان اولین تغییرات و فیس لیفت را در شرکت بزرگ خودروسازی فورد جستجو کرد. این شرکت برای ارائه مدل T خود که در آن زمان یک نسخه بی نظیر از ماشین بود، در طی ۱۹ سال مجموعه از بروزرسانی‌ها را به بازار عرضه کرد. این جریان ثابت تا پایان عمر این مدل از خودرو ادامه داشت، اما دیگر صنعت‌ها در چه زمانی تغییرات خود را اعمال می‌کنند؟

به‌طور دقیق نمی‌توان یک بازه زمانی خاص برای تمامی صنایع در نظر گرفت که در آن‌ها، فیس لیفت صورت می‌گیرد. گاهی ممکن است که این تغییرات سالانه، فصلی و یا هر چند سال یکبار صورت بگیرد. معیاری که برای تغییرات معمولاً در شرکت‌ها بررسی می‌شود، میزان پیشرفت واحد R&D آن هاست.

در واقع علم و تکنولوژی جدیدی که توسط واحدهای تحقیق و توسعه در شرکت‌ها کشف می‌شود، عاملی است که باعث ایجاد فیس لیفت در صنایع مختلف می‌شود. اگر شرکت‌ها بتوانند به تکنولوژی‌های جدیدی دست پیدا کنند، به‌طور قطع محصولات جدیدتر، پیشرفته تر و با ظاهری جذاب تر به بازار عرضه می‌کنند.

فیس لیفت

واحدهای تحقیق و توسعه، کلید فیس لیفت هستند

شرکت‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه آن‌ها در واقع کلیدی هستند که مجموعه تغییرات، پیشرفت‌ها و بروزرسانی‌ها را برای یک شرکت به ارمغان می‌آورند. اگر یک صنعتگر هستید و یا در زمینه تولید قطعات، دستگاه‌ها و ماشین‌ها فعالیت می‌کنید برای جلب رضایت مشتریان، بهبود تجربه کاربری و … بهتر است که یک واحد تحقیق و توسعه فعال داشته باشید.

در حال حاضر اسنوا به عنوان یک برند موفق ایرانی در زمینه تولید لوازم خانگی که در بازارهای جهانی ورود پیدا کرده‌است، هر ساله با افزایش امکانات تیم تحقیق و توسعه خود، در حال ایجاد یک سلسه تغییر در دستگاه‌های تولید خود است تا جایگاهش را در بازار جهانی حفظ کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=276075

ثبت نظر

-