مسیر بازگشت دلارهای خانگی به بازار

  • کد خبر : 275901
  • 26 آبان 1399 - 16:43
مسیر بازگشت دلارهای خانگی به بازار

به گزارش نیوز، دیروز اخبار ارزی گوناگونی به گوش می‌رسید. از بازار متشکل تا تغییرات در تیم ارزی بانک مرکزی. به نظر این خبرها نیز با استقبال بازار مواجه شده بود.

قیمت بازارساز مو به موی قیمت بازار حرکت کرد. این حرکت مویرگی توانست نبض بازار را در اختیار بازارساز قرار دهد. حتی در ساعاتی قیمت رسمی از قیمت آزاد سبقت می‌گرفت و این مسئله سبب می‌شد تا هیچ فرصت خریدی برای دلالان شکل نگیرد. خرید از صرافی به قصد سود در بازار آزاد اکنون هیچ توجیهی ندارد.

نزدیک ماندن قیمت صرافی به قیمت بازار ،سبب شده تا انگیزه دپو و فرصت خرید به مرور کاهش یابد. حداقل می‌توان گفت که دلارهای ارزان نسبت به ماه گذشته در حجم کمتری قرار دارد و این مسئله توان دلارهای دپویی را کمتر خواهد کرد. شاید در ریزش فوری و شوک قیمتی، بسیاری امیدوار به بازگشت قیمت دلار به سطوح بالا بمانند و ریزش را باور نکنند، اما در هنگام کاهش قدم به قدم، آنها نیز فرصت تامل بیشتری دارند و دلارهایی که در قیمت های ۲۵ و ۲۴ هزار تومان به خانه ها رفته اند، احتمالا در مسیر بازگشتی به بازار قرار می‌گیرند. هر چه قیمت با تثبیت بیشتری به سمت پایین حرکت کند، موج های بعدی فروش نیز به آرامی از راه خواهد رسید.

باند قیمت دلار در ۲۶ آبان

نرخ درهم فعلا نتوانسته سطح ۷۲۰۰ تومان را بشکند. با اینحال، از نظر معامله گران، درهم تا زمانیکه زیر سطح ۷۳۶۰ تومان قرار دارد، نمی توان روند افزایشی را تایید کرد. 

در سطح فعلی درهم، دلار ۲۶,۴۰۰ تومانی توجیه دارد. با توجه به اینکه نرخ ارز در بازار تهران، پایین تر از این سطح قرار دارد، فعلا دلار دارای حباب منفی است. هر چند دلار هم تاکنون نتوانست کف حمایتی مهم ۲۶ هزار تومان را بشکند.

دلار در صورت شکست ۲۶ هزار تومان، کف بعدی را در سطح ۲۵,۷۰۰ تومان ملاقات خواهد کرد. از آن سو سقف اول قیمت دلار در بازار امروز در محدوده ۲۶,۳۰۰ تومان قرار خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=275901

ثبت نظر

-