تصویب کلیات طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در کمیسیون امور داخلی مجلس/انتخاب دو نماینده برای حضور در کمیسیون مشترک «لایحه شفافیت»

  • کد خبر : 275013
  • 26 آبان 1399 - 7:13
تصویب کلیات طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در کمیسیون امور داخلی مجلس/انتخاب دو نماینده برای حضور در کمیسیون مشترک «لایحه شفافیت»

تصویب کلیات طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در کمیسیون امور داخلی مجلس/انتخاب دو نماینده برای حضور در کمیسیون مشترک «لایحه شفافیت»

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس از تصویب کلیات لایحه مدیریت جامع شهری و روستایی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت:‌ این طرح طبق ماده ۱۴۲ آئین نامه داخلی برای بررسی های کارشناسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شد.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: جلسه امروز در خصوص بررسی طرح مدیریت جامع شهری و روستایی بود.


نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد ادامه داد: در راستای اجرای بندهای ۸،۹ و ۱۰ از اصول سوم، ششم و دوازدهم قانون اساسی و همینطور با نگاه به اسناد بالادستی ناظر بر تحقق توسعه پایدار، ارتقاء کیفیت زندگی، گسترش عدالت و تامین حقوق شهروندی این طرح تدوین شد.


حدادی گفت: آنچه که در کلیات این طرح جامع آمد، یکپارچه سازی اصول حاکم بر نهاد مدیریت شهری و روستایی کشور و همچنین تفکیک امور محلی از امور ملی است.


وی افزود: در راستای امور محلی، ضمن تاکید بر رعایت اصول وحدت ملی، تمامیت ارضی و تبعیت از حکومت مرکزی، طبق آنچه که در این طرح آمده به مدیریت محلی شهری و روستایی واگذار خواهد شد.


سخنگوی کمیسیون امورداخلی با تاکید بر افزاش میزان مشارکت مردم در مدیریت نهادهای محلی شهری و روستایی، اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف این طرح افزایش مشارکت مردم در مدیریت شهری و نهادهای محلی است. این افزایش مشارکت منجر به انجام هرچه بهتر ماموریت‌ها و وظایف در محدوده شهرها یا روستاها می‌شود که در قالب این طرح از امور ملی تفکیک می‌شوند تا از هدر رفت بودجه و منابع و همچنین موازی‌کاری جلوگیری شود.


وی بر لزوم هماهنگی سازمان‌ها و مراکز دولتی در مدیریت جامع شهری تاکید کرد و گفت: امروز متاسفانه ما با مشکلات زیادی در سطح شهرها و روستاها مواجه هستیم اما امیدواریم که با تصویب این طرح که یک طرح جامع و کامل است، ابعاد مختلف مدیریت محلی تببین شده و از موازی‌کاری‌ها کاسته شود.


حدادی از تصویب کلیات این طرح در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خبر داد و گفت:  این طرح طبق ماده ۱۴۲ آئین نامه داخلی مجلس برای بررسی‌های بیشتر کارشناسی در جزییات آن به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شد.


نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد درباره دستور دیگر این جلسه گفت: انتخاب ۲ تن از اعضای کمیسیون، برای حضور در کمیسیون مشترک «لایحه شفافیت» دستور دیگر جلسه امروز کمیسیون بود که براساس رای گیری صورت گرفته آقای آصفری و خانم مقصودی بدین منظور انتخاب شدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=275013

برچسب ها

ثبت نظر

-